Zamka u telefonskom računu: Šta su VAS prevare i kako da se zaštitite od njih?

Ostavite komentar


  1. Mogu li ja da odem u Švajcarsku, da osnujem tamo djidji-midji agenciju i da bez posledica kraduckam od miliona pretplatnika po nekoliko franaka mesečno? Kod nas se stvari rešavaju po ping-pong principu… al nikako da se zaštiti gradjanin.

  2. S obzirom da sam imao istovetno „iskustvo“ sa pomenutim NTH, reagovao sam odmah i kod MTS i kod njih i uz dosta natezanja, pa čak i pretnji advokatom i sudom, uspeo sam da ih zaustavim da mi i dalje naplaćuju nepostojeću uslugu. Čak su i obećali da će mi kroz račun za naredni mesec nadoknaditi ono što su mi nezakonito naplatili, ali to se ni posle nekoliko meseci nije dogodilo. ČUVAJTE se NTH Media.

  3. Isto ovo radi i MTS sa ugovorima… Sto to malo ne istazite, kako se obavestavjau koriscnici o promeni ugovora, povecanju cena itd…
    Stadnrdna fora, kao okacili smo na tabli u sudu, pa sto niste procitali da imate 15 dana fore da se izjasnite o povecanju racuna…

  4. Ako se može doći do toga ko je vlasnik te firme koja naplaćuje maglu, dobiće se i odgovor na pitanje kako to prolazi.Inače su i meni dva meseca naplatili po 1500dinara , klasičnom prevarom.

  5. Jedini način je da od vašeg provajdera isključite mogučnost plačanja preko SMS parking usluge i slično, provajderi su im omogučili dranje preplatnika.

  6. Bila sam i ja oštećena 2023, dva ili tri meseca su mi naplaćivali svake nedelje po 360 dinara, kada sam napokon shvatila da nešto nije u redu, žalila sam se Yettelu, oni su me uputili na NTH, pod pretnjom Ratelom su velikodušno izjavili da mi neće naplatiti usluge koje sam navodno zapratila, I vraćen je novac preko sledećeg računa. Tako da ne odustajte žalite se svima živima!

  7. Verovatno svi mobilini operateri pasivno ucestvuju u ovoj prevari. Zakonom su zasticeni. Zbog toga sam morao u A1 i da blokiram sve ove tzv. usluge, osim placanja parkinga.

  8. Godinu dana plaćala, dok nisam okrenula listić računa i videla da plaćam nesto sto ne znam sta je. Nisu uspeli u mojoj mreži da mi objasne kako sam dospela u VAS sistem??? To mi samo znači da mogu opet da se pređem, a da „neko vreme“ to ne primetim.

  9. Nema spasa od lopovluka mts i ostalih i ratela. Pre nekoliko godina platio sam 20 puta veći račun za telefon jer mts nije na moj zahtev ugasio mogućnost vas-a iako postoji snimak kamere iz njihove poslovnice da sam to izričito zahtevao, zabranjeno im da to prikažu, a posle nekoliko žalbi tom usranom ratelu na kraju su me ismejali. Sve to je banda jer je i država banditska.

  10. I moja majka, penzionerka, bila je zrtva iste prevare. Iako nije kliknula ni na kakvu poruku niti popunila bilo kakav obrazac, volsebno je aktivirala VAS uslugu. Primetili smo povecanje racuna i uputili zalbu MTSu, na sta nam je odgovoreno da racun moramo da platimo i da se zalba odbija. Svi koji su kod MTSa imaju mogucnost da odu kod provajdera i zatraze onemogucavanje ove vrste usluga, narocito ako ne vrse placanja parkinga telefonom i slicno.

  11. „nadlezno ministarstvo“ pa nadlezno ministarstvo! Ono ima ime ili ni RATEL ne zna koje je to nadlezno ministarstvo. Kad birokratski recnik zeli da kaže sto manje.

  12. MTS je glavni krivac i ko tvrdi da ne dele pare. Sva sreća sam vrlo brzo shvatio da plaćam neke poruke, otišao u poslovnicu iMTS-a i zahtevao da blokiraju pošiljaoca poruka. U poslovnicu sam tvrdio da oni to rade sa svojim timom. Tako su podigli cene bez jasnog obaveštenja o nameri i pravu klijenta.

  13. Kao biznis korisnik preuzeo sam brojeve od druge firme i potpisao novi ugovor. U istom mesecu su na 4 broja aktivirane nepoznate VAS usluge i grupni račun je uvećan za oko 3000 din. Sledećeg meseca su VAS usluge iznosile oko 5000 din. Posle skoro mesec dana upornog slanja mailova kao jedinog načina za prigovor i reklamaciju MTS je odbijao da stornira nepostojeće usluge. Tek nakon pisanja prigovora RATELu računi su stornirani, ali niko nije odgovarao iako sam tražio da mi dostave rešenje ili zaključak prigovora. Šta očekivati od kriminalne vlasti u kriminalnoj državi sa kriminalnim preduzećima, a meni inspekcija naplati kaznu od 250.000 din za dužinu učkura od 14 cm na dečjim trenerkama jer je po zakonu dozvoljeno 7 koji je nefunkcionalan, a ZARA dečji duks ima učkur na kapuljači oko vrata 25cm. ZATO PUMPAJ!

  14. Bez obzira koji je provajder telefonije u pitanju svi su duzni da na zahtev korisnika njihovih usluga ukinu mogucnost naplate putem VAS poruka. Posto je ovaj sistem u poslednjih nekoliko godina razvijen tj postao sofisticiraniji – sada su i opcije za ukidanje VAS poruka drugacije.
    Trazite od svog provajdera da ukine SVE VAS poruke izuzev placanja parkinga, placanja donacija putem telefona i m banking usluga. (opciono za sve tri je takodje moguce ukidanje ali sam izdvojio posto su ljudima bitne da ostanu).
    Ukoliko provajder (a tu mislim na MTS posto je A1 vrlo svestan da ucestvuje u masnoj prevari u kojoj je i sam mastan pa samim tim cim neko zatrazi ukidanje VAS poruka odmah to ispunjavaju) odbije da ispostuje vas zahtev – em ga treba prijhaviti ratelu i inspekciji, em ga treba zameniti drugim operaterom cim se steknu uslovi.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. jun 2025.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.