Planum: Mi glinu nismo stavljali u autoput

* Asfalt u kome je otkrivena glina postavljao Planum, a nadzor vršio Institut za puteve * Direktor Planuma: Ako smo napravili propust, dužni smo da nadoknadimo štetu
Popravka novog, a ispucalog asfalta na deonici Ub - Lajkovac koštaće milijardu dinara

Ostavite komentar


  1. Много нејасноћа да би се донео валидан закључак. На крају се каже:Analize stručnjaka utvrdile su da je u put ugrađivana glina, da se cement raspao zbog čega je potrebno u dubini od tri do četiri, a negde i do 11 metara podići put u dužini od 4,5 kilometara, a to će koštati najmanje 1,07 milijardi dinara. Значи, материјал за израду насипа није био одговарајући!? Масе из ископа иду у насип, барем по пројекту. У случају да није одговарајући материјал, он се одвози и налази се позајмиште за израду насипа. То не ОДРЕЂУЈЕ извођач, већ надзор и инвеститор. Ако се стабилизација ради са неким материјалом (шљунак, туцаник) опет, надзор одређује који је материјал употребљив, а не извођач. Да ли је по неком критеријуму "морао" да буде уграђен неадекватан материјал је питање за суд. Ту се долази до решења, неко близак власти је, вероватно, био тај који је испоручивао лош материјал а неко од надзора је МОРАО то да "аминује"! То је та такозвана "буразерска економија", која на крају кошта све нас. Бојим се да ће и овај пут бити неко крив ко нема везе са проблемом а да ће се, по обичају, извући главни кривци. Да се вратим опет на цитат. Дизање пута и до 11 метара? У том случају се мења нивелета пута и зашто? Да ли је терен глиновит, да ли постоје клизишта, подземне воде….Даље ми није јасно, каква је то цементна стабилизација од неколико метара?? Ако је надзор установио да има колоидних честица (глиновитих), зашто је дозволио стабилизацију са тим материјалом. И на крају асфалт. Ко је испоручивао туцаник и да ли је у туцанику било глиновитог материјала? То се може одредити и голим оком тако да, вероватно, ни то није разлог. Закључујем ПОЛИТИКА, она је проблем, због овакве наопаке политике и лоших министара, и пре и сада, долази до оваквих проблема. Ко ће бити крив, ваљда ћемо некада видети.

  2. Ником ништа. Све ће ово да се испегла у ““““кафани““““. Све ће ово да плати становништво Србије.

  3. Mozda je politika umesala prste jer je poznato da se traze rezultati a ponovni rad i trosenje para na sanaciju vec uradjenog koridora je nazadovanje u resoru sadasnjeg ministarstva.Ipak,prebacivanje loptice na bivse politicke garniture i ubacivanje u sudske institucije je trenutno dobijanje vremena.Bolje bi bilo da se predlozi zakon koji ce regulisati standarde koji ce obuhvatiti sve segmente,projekta,finansiranja,kontrole i izvodjaca radova.To je pravi put gde ce sudovi konkretno utvrdjivati propuste i odgovornost,ovako ostaje veliki prostor za reci koje donose jeftine politicke poene a krivice nema.

  4. U svakom slucaju odgovorni izvodjac radova treba da reaguje na propuste u projektu kao I na los material koji mu se stavlja na raspolaganj za ugradnju.

  5. nasi ljudi nisu sposobni ni strucni ni put da urade!!!!!sve treba dati strancima jer su za razliku od nas casni ljudi i posteni!!!!!!!nasi samo gledaju kako da podvale pokradu i da prodje rok za zalbu!!!!!da bi se direktor firme obogatio i ostetio drzavu!!!!srbi smo mi prokleti!!!!!!!

  6. ing. todorovic r. jos kao sef pripreme u planumu bio je ekspert za izradu krive kolko ima gline u asfaltu i tako napredovao gde je gen. director vise od 20 godina treba ga penzionisat a za gen. directora postaviti juniora todorovic.

Ostavite komentar


Ekonomija

Veliki broj falsifikovanih proizvoda na tržištu: Kako da ih prepoznate? 10

Veliki broj falsifikovanih proizvoda na tržištu: Kako da ih prepoznate?

Sa prazničnim periodom povećava se i potrošnja, čak i za 40 odsto. Nakon poslednjeg otkrića falsifikovanih proizvoda, potrošači će osim o cenama morati da vode računa i o kvalitetu namirnica. Marko Dragić iz Nacionalne organzacije potrošača rekao je za RTS da se može očekivati da je na tržištu u Srbiji veliki broj falsifikovanih proizvoda i da građani koji su ih uočili mogu da ih prijave tržišnoj i poreskoj inspekciji.

Naslovna strana

Naslovna strana za 29. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zdravko Šotra, filmski režiser

Danas čitam danas, Danas sam čitao juče i sutra ću čitati Danas zato što je to sve što nam je ostalo od dnevne štampe.