Tri najefikasnija načina da povećate online prodaju 1Foto: Promo

Online kupovina je doživela pun procvat u jeku pandemije Covid-19, a brojni potrošači koji su se okrenuli ovom vidu kupovine, ostali su mu verni. Prodavci su prepoznali potencijal Interneta u budućnosti sopstvenog poslovanja. Čak su i najtvrdokorniji laici da je jedini način da njihov biznis preživi u 21. veku prisustvo na Internetu.

Internet prisustvo otpočinje izradom sajta, ali izrada sajtova je tek prvi korak u savladavanju digitalnog sveta i online plasmanu. Kada kreirate sajt koji je estetski privlačan, pregledan i jednostavan za korišćenje svim posetiocima, očekuje vas veliki izazov – povećanje online vidljivosti. U moru konkurencije moraćete da pronađete način da se istaknete i preuzmete primat, jer ćete samo tako ostvariti bolje prodaje i postati lider u svojoj branši.

U nastavku teksta razgovaramo o marketinškim strategijama kao najefikasnijim načinima da povećate online prodaju. Naši stručnjaci iz oblasti digitalnog marketinga izdvojili su tri primarne metode koje za kratko vreme doprinose boljoj prodaji i unapređenoj svesti o vašem brendu na Internetu, a samim tim rezultiraju i povećanjem prodaje i konverzijom zainteresovanih posmatrača u kupce:

Povećanje vidljivosti na Google pretraživaču – Najisplativija investicija

Google je najmoćniji pretraživač koji drži ogroman procenat, čak 92%, svih obavljenih pretraga na Internetu. 8% dele svi ostali pretraživači – Bing, Yahoo i drugi. Srbija u korak prati svetske trendove, te je Google i kod nas najkorišćeniji alat za pretraživanje. Procenjuje se da se putem Google-a u Srbiji izvrši preko 50 miliona pretraga na mesečnom nivou.

Jasno je da svi žele da ostvare dobar plasman u rezultatima pretrage Google-a, jer je to mesto gde treba da budete ako želite da vas ljudi vide. Srbija u ovom domenu ima veliku prednost. Potencijal Google pretraživača u Srbiji još uvek nije dovoljno iskorišćen, a to je dobra vest za sve vlasnike sajtova. Uz dobru optimizaciju sajta i umrežavanje sa kvalitetnim linkovima vodećih portala, kao što su Danas.rs i drugi, vaš sajt će se brže i bolje rangirati.

Ako ste vlasnik web sajta, verovatno ste već čuli za SEO i znate koja je njegova važnost za rangiranje. Možda čak i znate ponešto o On page optimizaciji – podešavanju svih parametara na sajtu, kako bi vaše objave bile “dopadljivije” Google-u?

Prednost rada SEO sajta je kada dostignete top pozicije na Google pretraživaču i odlučite iz bilo kog razloga da stopirate ulaganje u SEO, vaš sajt će zadržati dugo vremena top pozicije (oko 6-12 meseci). Vaš sajt će nastaviti da generiše prodaju iako vi praktično ne ulažete ni dinara u marketing. 

Još jedna prednost je ta što vam Google dovodi target grupu koja već ima nameru da kupi ili da koristi vašu uslugu.

Koliko je za dobro pozicioniranje važna On page optimizacija, jednako je važna i Off page, ako ne i važnija. Osnove Off page optimizacije bazirane su na izgradnji linkova koji povezuju vaš sajt sa drugim, autoritativnim sajtovima iz vaše oblasti delatnosti. Tu se većina suočava sa problemom, koji glasi…

Kako povezati svoj sajt sa drugim sajtom?

Prirodan način građenja linkova u Srbiji još uvek nije u dovoljnoj meri razvijen, iako je u svetu prepoznat i usvojen kao prirodna metoda podrške kvalitetnom sadržaju. Blogera nema dovoljnom broju, a čak i u nišama u kojima su prisutni, čini se da ne ostvaruju međusobnu saradnju, iako bi bilo prirodno i poželjno da preporučuju jedni druge na ovaj način.

Dakle, kako doći do kvalitetnih linkova, koji su esencijalni za brzo postizanje rezultata u pogledu pozicioniranja vašeg sajta?

U Srbiji se pojavio jedinstveni projekat koji olakšava ceo postupak potrage za odgovarajućim sajtom. U pitanju je SEO platforma za rangiranje sajtova LinkUp, koji vam omogućava da iz bogate baze vodećih sajtova odaberete onaj na kojem želite da se nađe tekst sa linkom ka vašem sajtu u samo par klikova. 

Uz pomoć LinkUp SEO platforme lako ćete pronaći sajt na kojem želite da se oglašavate, a koji odgovara vašim potrebama i budžetu. Svi sajtovi koji su u ponudi postižu izuzetno visok nivo organskog saobraćaja, aktivni su i atraktivni posetiocima. Uštedećete vreme i novac, vrlo brzo ćete povećati posećenost na sajtu i poboljšati pozicioniranje na Google-u, a sve to kroz stručne i optimizovano napisane tekstove praćene linkovima ka vašem sajtu.

Mana SEO sajta je dug vremenski period (prosečno 3-12 meseci) do postizanja top pozicija. 

Promocija na društvenim mrežama – Instant rezultati

Oglašavanje na mrežama je važno, jer ima potencijal da usmeri kvalitetan saobraćaj na vaš sajt. Kada kreirate i oglašavate kvalitetan sadržaj vi nudite vrednost čitaocima, koji postaju vaši pratioci, a zatim i kupci.

Prednosti promocije na društvenim mrežama je što možete da doprete do većeg broja publike i da brže raširite svest o svom brendu. Takođe utiču na prepoznatljivost brenda i lojalnost kupaca.

Vremena kada je bilo dovoljno reklamirati se samo na Facebook-u su davna prošlost, iako je pomenuta mreža i dalje konkurentna. Kako biste izgradili svest o brendu, poželjno je da budete prisutni i na Instagram-u, TikTok-u, Twitter-u, pa čak i LinkedIn-u.

Društvene mreže vam pružaju jedinstvenu priliku da pratite aktivnosti svojih potrošača ili potencijalnih kupaca. Dobićete dragocene uvide o ciljanoj publici – šta im se dopada ili ne dopada, koja su im interesovanja, od kakvih sadržaja odustaju, a gde traže više informacija.

Ovaj vid marketinga je posebno važan za delatnosti koje bolje prodaju proizvode na društvenim mrežama, nego na Google pretrazi. Promocija na društvenim mrežama je odlična startna investicija ako imate novi, još uvek nerazrađen sajt.

Svi ovi uvidi omogućiće vam da kreirate odlične marketinške strategije za privlačenje pravih kupaca i njihov angažman u pogledu vašeg biznisa.

Mana društvenih mreža je ta što kada prestanete da ulažete u plaćene oglase vaša vidljivost drastično opada.

Google plaćeni oglasi (Google Ads)

Plaćeni oglasi na Google-u su još jedan odličan način da povećate prodaju na vašem sajtu.

Prednost Google Ads je da vas pozicionira na vrh pretraživača u trenu, čim vaš oglas postane aktivan. 

Naravno, ova metoda oglašavanja takođe zahteva analizu i strategijski pristup. Iskoristite ključne reči koje su primarne u vašim SEO nastojanjima i pratite rezultate koje vaši oglasi ostvaruju.

Google procenjuje iznos ponude za svaki oglas, ključne reči i kvalitet lending stranice svakog oglasa. Na osnovu kvaliteta dobićete ocenu od 1 do 10. Što je rezultat veći, to je cena po kliku manja, a vaša pozicija na Google oglasima bolja. Bolje rangiranje znači veću vidljivost i veće šanse za prodaju. Ukratko, kako bi bio uspešan, vaš Google oglas treba da bude primamljiv, jasan i koristan korisniku u svakom momentu.

Mana Google Ads je ta što onog momenta kada prestanete da uplaćujete Google-u za oglašavanje vašeg sajta u pretrazi više nema.

Postajete praktično nevidljivi za korisnike do momenta dok ne odlučite opet da uplaćujete Google Ads.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari