Ustavna žalba koju su predstavnici ATP Vojvodine u stečaju i bivši vlasnik Ilija Dević podneli na presudu Vrhovnog kasacionog suda nalazi se u radu kod sudije izvestioca, ali po njoj još nije doneta odluka, rečeno je Danasu u pisarnici tog suda. U ovom trenutku još se ne zna da li je taj predmet dobio prioritet kao jedna od 24 sporne privatizacije, na čijem rešavanju insistira Evropska unija, tim pre što je, za razliku od većine u kojima je oštećena država, u tom slučaju oštećen investitor.

Podsetimo, reč je o preduzeću koje je prodato na aukciji i gde je novi vlasnik već u prvoj godini ispunio investicioni program, a zatim kupio nove autobuse, otvorio nove linije i uz postojećih 300 zaposlio još 200 radnika. Preduzeće je potom, na osnovu ugovora koji je sklopljen sa novosadskim vlastima, izgradilo na svom placu novu autobusku stanicu, ali Grad nije ispoštovao svoju obavezu da preusmeri saobraćaj na novu lokaciju.

Pod teretom kreditnih rata, a bez prihoda koji je trebalo da donese investicija, ATP Vojvodina je sredinom decembra 2008. otišla u stečaj. Istovremeno su i preduzeće i Dević protiv Grada Novog Sada podneli tužbu za nadoknadu štete zbog neispunjenog ugovora i nakon višegodišnjeg spora dobijena je izvršna presuda prema kojoj je na račun ATP Vojvodine Grad trebalo da uplati oko 12 miliona evra. Grad je, međutim, podneo zahtev za reviziju, ali kako to ne odlaže izvršenje, „u pomoć“ je priteklo tužilaštvo koje je zatražilo zaštitu zakonitosti, na osnovu čega je predmet povučen iz izvršenja. Zahtev tužilaštva je, naravno, odbačen, a za manje od mesec dana Vrhovni kasacioni sud je presudio da prilikom sklapanja ugovora ATP Vojvodina i Grad nisu vodili računa o interesima Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća, koje bi, tvrdi sud, zbog tog posla pretrpelo štetu. Na osnovu te ocene je smanjen iznos odštete na 3,5 miliona evra, koji je Grad uplatio ali još uvek su na računu ATP Vojvodine jer je grupa poverilaca podnela zahtev za izmenu plana reorganizacije. Oko 500 radnika, koji su posle uvođenja stečaja otišli na evidenciju nezaposlenih, zbog toga još uvek čeka na svoje neisplaćene zarade.

U međuvremenu, spekuliše se i o mogućem rešenju ovog problema. U nekoliko navrata bilo je ideja da se nova autobuska stanica dodeli Javnom gradskom saobraćajnom preduzeća a da ono zauzvrat, ATP Vojvodini da jedan od placeva u građevinskoj zoni. Interesantno je da se sličan plan pominjao pre nego što je nova autobuska stanica završena, tokom 2007. i verovatno je da zbog toga ona nije dobila šansu da proradi kao deo poslovnog projekta ATP Vojvodine. Naime, u poslovnim krugovima govorilo se da je nekoliko lobi grupa „bacilo oko“ na taj objekat, i želeli su da ga kupe ili iz stečaja, gde bi imali nisku cenu ili da, ukoliko bude dodeljeno gradskom prevozniku, do nove autobuske stanice dođu kroz privatizaciju tog javnog preduzeća. Među zainteresovanima su bili neki domaći biznismeni, zatim ljudi iz Šarićevog klana koji su i inače kupovali tu vrstu firmi a pominjao se i izvesni ruski tajkun koji uskoro treba da izađe iz švajcarskog zatvora a planira da aktivira poslove koje je već ugovarao u Srbiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari