Obilaze tržne centre i pijace, ali ne idu od vrata do vrata: Kako izgleda kampanja opozicije u Nišu 1Jelena Milošević: Foto privatna arhiva

Obilaze pijace, stavljaju stranačke novine u sandučiće, često su na društvenim mrežama kako bi doprli bar do mlađih ljudi i ne zakupljuju termine na lokalnim televizijama jer nemaju para.

Ovako predstavnici najaktivnijih opozicionih stranaka u Nišu opisuju „predstavljanje biračima“ pred aprilske izbore, na koje su prinuđeni jer su im, kako kažu, vrata svih lokalnih medija, uz nekoliko izuzetaka, i usred predizborne kampanje – „zaključana“.

NJihova kritika upućena je pre svega najvećim niškim medijima, čiji su osnivači članovi porodica Radomirović, Gašić i Milovanović, koji su vlasnički, finansijski i uređivački bliski aktuelnoj vlasti, a koji na konkursima za sufinansiranje medijskih projekata već godinama dobijaju oko 80 odsto budžetskog novca.

Radomirovići su vlasnici ili suvlasnici Belami televizije, radija i portala, Niške televizije i Narodnih novina, dok je sin direktora BIA Bratislava Gašića vlasnik Televizije Zona plus, a Zvezdan Milovanović, doskorašnji poverenik Srpske napredne stranke u Nišu, većinski vlasnik Televizije Kopernikus.

Milošević: Nema poziva za gostovanje

Čelnica Stranke slobode i pravde u Nišu Jelena Milošević, koja je kandidatkinja za poslanicu na parlamentarnim izborima, kaže da su sve lokalne televizije tokom predizborne kampanje zatvorene za tu stranku, koaliciju Ujedinjeni za pobedu Srbije i nju lično, izuzimajući delimično praćenje jedne konvencije. Predstavnicima te stranke i koalicije, a ni njoj do sada nije stigao nijedan poziv za gostovanje.

„To je skandalozno jer se ti mediji sufinansiraju na konkursima iz gradskog budžeta, zbog čega će jednog dana morati da odgovaraju za takvo kršenje zakona. U međuvremenu, tokom ove kampanje, do građana stižemo preko nekoliko nacionalnih i lokalnih medija, a i društvenih mreža. Idemo ispred tržnih centara, na pijace, trgove, ulice. U sela. Delimo naše ‘Novine’ u kojima piše istina. Jedino ne idemo od vrata do vrata, iako je takva kampanja najbolja, jer ju je SNS ogadila građanima“, kaže Milošević.

I Đorđe Stanković, predsednik niškog odbora Narodne stranke, koji je takođe kandidat za poslanika, kaže da predstavnike te stranke i koalicije kojoj pripada, kao ni njega lično nisu zvali ni na jednu nišku televiziju, a sve su „pod patronatom SNS-a“. Za opoziciju postoji potpuna blokada u lokalnim medijima, izuzimajući nekoliko portala, dodaje.

Borba Davida i Golijata

„Kad je već tako, mi smo odlučili da budemo najaktivniji na terenu i na društvenim mrežama. Ja sam jedino siguran da preko društvenih mreža mogu da doprem i utičem na ljude, i to one mojih godina, odnosno mlađe od 40. Zato više i ne pokušavam da se redovnije ljudima obraćam preko medija, već to radim preko Instagrama, Tvitera i Fejsbuka“, kaže Stanković.

Obilaze tržne centre i pijace, ali ne idu od vrata do vrata: Kako izgleda kampanja opozicije u Nišu 2
Foto: Privatna arhiva

U niškim Dverima kažu da „mediji finansirani od strane lokalne samouprave novcem Nišlija, poput Televizija Belami, Zona plus i Niška, ni u ovoj kampanji, a ni pre nje nisu pratili aktivnosti tog pokreta, izuzev u par slučajeva. Predstavnici niških Dveri nisu imali nijedno gostovanje na tim televizijama u poslednje četiri godine, od kada je na čelu niškog odbora Tamara Milenković Kerković, koja je i potpredsednica Dveri, kažu.

„Mediji u vlasništvu porodica Gašić, Radomirović i Milovanović na ovakav način otvoreno krše imperativne propise i glasilo su SNS-a, za šta su u poslednjih šest godina primili oko 4,5 miliona evra na niškim medijskim konkursima. Zbog toga ćemo, nakon oslobođenja institucija u Srbiji, tražiti odgovornost vlasnika ovih medija, a i povraćaj sredstava dobijenih na konkursima“, kaže Milenković Kerković.

Svi naši sagovornici naglašavaju da njihove stranke i koalicije nemaju novac za predizbornu kampanju, da sve troškove kampanje finansiraju isključivo iz svojih džepova, a da iz centrala stranaka dobijaju samo reklamni materijal. Tako je i izvan kampanje, godinama unazad, kažu. „Nemamo ni približno dovoljno sredstava, a gledajući šta sve ima SNS, ovo je borba Davida i Golijata“, ocenjuje Milenković Kerković.

Funkcionerska kampanja

Bezmalo svi lokalni mediji u Nišu prate aktivnosti gradonačelnice Niša Dragane Sotirovski njenih saradnika i drugih lokalnih funkcionera, koji ovih dana intenzivno u “karavanima” obilaze različite delove grada i obećavaju građanima rešenje problema, polažu kamene temeljce, dele ključeve od stanova ili obećavaju ulaganja u raznim oblastima. Samo malobrojni mediji i deo opozicije upozorili su da ovakve aktivnosti mogu predstavljati protivzakonitu funkcionerski kampanju.

Takođe, na najvišem gradskom hotelu “Ambasador”, visokom 15 spratova, postavljen je bilbord sa likom Aleksandra Vučića, predsednika Srbije i SNS koji je kandidat na predstojećim predsedničkim izborima, na kojem je predizborna poruka: “Vučić. Mir. Stabilnost”, a da javnost nije obaveštena ko je i koliko platio njegovo postavljanje. U bezmalo čitavom gradu, pa i na lokacijama kakve su ulaz u groblje, nalaze se bilbordi sa likovima kandidata SNS-a na predsedničkim i parlamentarnim izborima.

Bojan Bajagić, koordinator SNS za Nišavski i Pirotski okrug, nije odgovorio na pitanja Danasa koliko je novca opredeljeno za kampanju SNS u Nišu, iz kojih izvora su sredstva obezbeđena i za koje vidove kampanje će se on utrošiti.

Vlasnik TV Kopernikus: Pratimo ih, ukoliko nas pozovu

Većinski vlasnik Televizije Kopernikus Zvezdan Milovanović kaže za Danas da ta televizija “prati predstavljanje kandidata za poslanike iz Niša i okoline, kao i predstavljanje kandidata za predsednika Srbije opozicionih stranaka i koalicija, ukoliko pošalju poziv za medijsko praćenje”.

On kaže da ova televizija “prati predizborne aktivnosti opozicionih stranaka i koalicija i kroz informativni program, a i kroz njihovo gostovanje u emisijama”.

Dodaje da Kopernikus pored toga i naplaćuje nastupe “po važećem cenovniku, i predstavnicima vlasti i predstavnicima opozicije”.

Vlasnici i uredništvo Televizija Belami, Niške televizije i Zone plus nisu odgovorili na pitanja Danasa o tretmanu i zastupljenosti opozicionih stranaka i predstavnika u njihovim programima tokom kampanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari