Građani više kupuju domaće mleko 1Foto: Pixabay/ congerdesign

Mleko i mlečni proizvodi su dominantna kategorija koju kupci širom sveta više vole da kupuju od lokalnih proizvođača. Na globalnom nivou 54 odsto ispitanika je reklo da više vole da kupuju mlečne proizvode lokalnih brendova.

Razlog tome je najverovatnije briga kupaca o svežini mlečnih proizvoda. Slede voda, kafa, čaj.

Kupci danas, više nego ikada, imaju veoma širok izbor proizvoda, bilo da je reč o globalnim ili lokalnim brendovima. Nedavno online istraživanje koje je sproveo Nielsen ukazuje na to da kupci sve više preferiraju proizvode globalnih brendova naspram lokalnih proizvoda, u poređenju sa prethodnim godinama kada je bilo skoro podjednako.

Reč je o globalnom online istraživanju koje je sprovedeno od maja do juna 2017. godine, a u kojem je učestvovalo preko 31.500 ispitanika u 63 države u Evropi, Aziji, Latinskoj i Severnoj Americi i Africi. Istraživanje ukazuje na to da kupci širom sveta skoro sve kategorije proizvoda više vole da kupuju ako su proizvođači globalni brendovi. 

Kada je reč o podacima koji se odnose na Srbiju, ispitanici iz Srbije su se takođe izjasnili da su mlečni proizvodi dominantna kategorija proizvoda koju više vole da kupuju od lokalnih proizvođača. U odnosu na ispitanike širom sveta, ispitanici iz Srbije su iskazali nešto veći stepen privrženosti mlečnim proizvodima koji su proizvedeni u Srbiji (75%).

Kad je reč o tipovima radnji, ispitanici iz Srbije su rekli da u lokalnim prodavnicama najviše vole da kupuju sveže voće i povrće.

Svi podaci iz ovog i prethodnih Nielsen istraživanja ukazuju na to da se događa snažna promena u preferencijama i ponašanju kupaca u pravcu kupovine proizvoda globalnih brendova. Na taj trend najviše utiču kompleksni procesi globalizacije i povezanosti. Kupci su izloženi širokoj ponudi lokalnih i globalnih brendova i čini se da trenutno pobedu odnose globalni brendovi“, rekla je Jelena Despotović iz kompanije Nielsen. 

S druge strane, primetan je osećaj privrženosti domaćim brendovima kada je reč o hrani koja ne može dugo biti sveža. Upravo je tu prostor za razvijanje strategije domaćih brendova kako bi opstali mislima i navikama kupaca, dodala je Despotović.       

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari