IBM i Linden Labs, koji stoje iza virtuelnog sveta Second Life, zajednički rade na tome da omoguće ljudima korišćenje jedne „onlajn osobe“ u različitim onlajn svetovima. Trenutno ljudi koji stvore svoj lik, ili avatara, u jednom virtuelnom svetu ne mogu da taj identitet prenesu u neki drugi svet.

IBM i Linden Labs, koji stoje iza virtuelnog sveta Second Life, zajednički rade na tome da omoguće ljudima korišćenje jedne „onlajn osobe“ u različitim onlajn svetovima. Trenutno ljudi koji stvore svoj lik, ili avatara, u jednom virtuelnom svetu ne mogu da taj identitet prenesu u neki drugi svet. Detaljno dizajniranje avatara može da traje satima, pa ovakvi zatvoreni sistemi nisu pogodni za dalje razvijanje biznisa – kupci su obeshrabreni za dalje investiranje a i mali je broj ljudi koji će želeti da započinju jedan isti proces u različitim virtuelnim svetovima. Cilj je, dakle, napraviti otrvoreni sistem u kojem bi jedan avatar zadržavao sve karakteristike i podatke gde god da je u sajbersvemiru. Iako se svi slažu da će se tako nešto sigurno desiti, „virtuelni pasoš“ je još godinama daleko. Izgleda da će se prvo morati razrešiti najosnovniji problem – putovanja avatara između virtuelnih svetova, a kasnije će se preći na razmatranje kako naterati različito pravljenje softvere da rade zajedno.
Do sada je preko tridesetak kompanija ponudilo na tržištu svoje virtualne svetove ili sličan softver i usluge, a to tržište je prošle godine bilo „teško“ 200 miliona dolara u investicijama – cifra koja raste na milijardu dolara ako se uračuna Diznijeva kupovina Club Penguin, onlajn sveta namenjenog deci, i Intelova kupovina Havoka, čiji se softver koristi da bi virtuelni objekti izgledali realistično.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari