Oni sviraju, omogućavaju odlazak na Facebook, gledanje i upload filmova sa servisa Youtube, praćenje serija, rezervisanje avio karata.To su novi mobilni telefoni i gedžeti koji osvajaju svet nove generacije tehnologije, a predstavljeni su na najvećem svetskom sajmu mobilne tehnologije u Barseloni o čemu smo već pisali.

Oni sviraju, omogućavaju odlazak na Facebook, gledanje i upload filmova sa servisa Youtube, praćenje serija, rezervisanje avio karata.To su novi mobilni telefoni i gedžeti koji osvajaju svet nove generacije tehnologije, a predstavljeni su na najvećem svetskom sajmu mobilne tehnologije u Barseloni o čemu smo već pisali. „Kompjuter u džepu“, tako su mobilne novotarije opisali neki od proizvođača u Barseloni, što ukratko i jeste ono što novi telefoni predstavljaju. Korisnici se više ne zadovoljavaju MP3 plejerom, fotoaparatom, blututom i mogućnošću surfovanja po Internetu – više, još više i „daj još“ formula je koje se drže i korisnici, ali i proizvođači koji ne miruju ni sekund kada je reč o smišljanju novih aplikacija za mobilne telefone.

„Lokator prijatelja“ – novo ludilo za socijalne mreže

Korisnici socijalnih mreža na Internetu, kao što je Facebook, bi uskoro mogli da znaju u realnom vremenu gde se ko od njihovih prijatelja nalazi – zahvaljujući novoj tehnologiji koja koristi mobilni telefon kao uređaj za pratnju. Nova mreža Gypsii, koja je startovala prošle nedelje tokom održavanja Svetskom kongresu mobilnih komunikacija u Barseloni, upravo dozvoljava svojim korisnicima da pretražuju i identifikuju svoje kontakte bez obzira da li su u komšiliku ili preko okeana.

Sam softver je trenutno dostupan samo za vrhnske telefone, a omogućava da korisnik pronalazi ljude, mesta i događaje u svom komšiluku, podeli fotografije, audio i video fajlove sa svojim prijateljima.

Pošto je Gypsii kompatibila sa drugim velikim socijalnim mrežama, ova funkcija pronalaženja prijatelja će moći da se implementira na stranicu Facebook-a. Očekuje se da će korisnici sigurno biti privučeni mogućnošću da znaju gde im se ko od prijatelja nalazi, u svakom trenutku.

Lokacija mobilnog telefona može da se ostvari na dva načina – putem GPS čipa, a druga „trijangulacijom“, merenjem brzine telefonskog signala koji putuje od mesta na kojem je osoba sa mobilnim do baznih stanica. Korisnik tako može biti lociran sa preciznošću od 25 do 50 metara.

Ova tehnologija može da bude moćno oružje za oglašivače pošto će im omogućiti da se reklamiraju kada potencijalni kupac dođe u blizinu neke određene lokacije. U Singapuru je počeo eksperiment slanja tekstualnih poruka vlasnicima mobilnih telefona kada se približe na manje od sto metara oblasti u centru grada poznatoj po velikoj broju prodavnica. Dnevno se tako pošalje između 200.000 i 300.000 tekstualnih poruka koje reklamiraju oko 40 prodavnica, restorana i barova u centru grada.

Telefoniranje s mobilnog i slanje SMS poruka ostaće upamćene tek kao prve stvari koje su se radile ovom spravom koja danas više nije samo nekakav telefon već sredstvo za čekiranje avionskih karata, daljinski upravljač, vokman, bežični Internet, televizija, navigator i još mnogo toga što s običnim telefonom baš i nema neke posebne veze.
Svetsko tržište mobilne tehnologije jedno je od najprofitabilnijih. Banalna činjenica da samo ulaznica za trodnevni sajam stoji i do trideset hiljada kuna, prenosi izveštač zagrebačkog Jutarnjeg lista koji je izdvojio i neke od zanimljivih noviteta
Sa ugrađenim risiverom za TV program, sistemom za navigaciju, 16 gigabajta memorije, 5MP kamerom s sočivma Karl cajs i ostalim aplikacijama N96 je nešto čime se Nokia s pravom pohvalila u Barseloni.
Model LG KF700 prije svega je prepoznatljiv po elegantnom dizajnu, u crnoj boji, s touch screenom, ali i punom tastaturom uz naravno brojne aplikacije. Ali, pre svega, zaštitni znak KF700 ipak je njegov izgled. Mnogo je u dizajn uložio i Sony Ericsson u XPERIA-u koju obeležava klizni mehanizam koji otkriva potpunu QWERTY tastaturu, a „dizajnerska zvezda“ Barcelone, prema mišljenju mnogih, jeste Samsungov Soul.
Čim su zakoračili u modnu industriju i napravili telefon za Đorđa Armanija, poput konkurencije iz Motorole u kojoj su pre dve godine napravili telefon za Dolče i Gabanu, i LG-a koji je na prošlogodišnjem sajmu predstavio Pradin telefon, u Samsungu su definitivno prepoznali važnost lepo dizajniranih modela i nastavili „u istom ritmu“ – lepo, decentno, crno, tanko i elegantno. Ne treba zanemariti ni novac koji se pritom može zaraditi, kao ni dostupnost originalnih modnih brendova, čija je cena često toliko paprena da ih na nekim tržištima i nema.
Otvoreno i novo poglavlje za BLACKBERRY za koji je, kada je tek došao na tržište, bilo nezamislivo da ima brojnu multimediju, s obzirom na to da je proizvod bio namenjen poslovnim korisnicima. I na kraju, osim blistavih noviteta, u Barseloni je još nešto zauzelo sam vrh na listii trendova u mobilnoj industriji – touch screen. Otkada se na tržištu pojavio IPHONE, touch screen je dobio nov zamah, što potvrđuje i činjenica da su vodeći proizvođači predstavili seriju telefona s touch screenom. Međutim, nisu svi proizvođači spremni odbaciti klasičnu tastaturu jer korisnici, pogotovo oni koji često šalju SMS poruke, nisu još prihvatili modu kucanja poruka po ekranu. No, sudeći prema rapidnim promenama na tržištu, do sledeće Barselone… možda se touch screena nećemo ni sećati, konstatuje izveštač Jutarnjeg lista.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari