Počela je bitka za prvu prestoničku fotelju. Prve salve ispalio je Aleksandar Vučić, kandidat SNS za gradonačelnika, poručujući tako aktuelnom gradonačelniku Đilasu da će izborna kampanja biti duga i bespoštedna.

Predstavljajući svoj „program za Beograd“ Vučić je u subotu pripucao standardnom verbalnom i izraubovanom artiljerijom. Dakle,“čim mi dođemo na vlast“ – stiže metro, sledi povezivanje Kalemegdana sa Novim Beogradom, novih radnih mesta biće na biranje, a strani investitori nestrpljivo će skakutati pred gradskim kapijama.

Bolji poznavaoci gradskih prilika tvrde da planovi naprednjaka za glavni grad nisu ništa novo. Metro, mostovi, nova radna mesta, avioni, kamioni… sve su to teme koje se redovno potežu. Ankete pokazuju da su građani otupeli na ovakve predizborne tlapnje, pa će kod birača simpatije pobrati kandidat koji bude imao bujniju maštu, „bolji rad jezika“ i veću kontrolu medija. U onome što nude Vučić i Đilas, mnogi kažu, lako je prepoznati planove razvoja, koje je još 1976. ponudio najuspešniji gradonačelnik u istoriji Beograda Branko Pešić.

Kamo puste sreće da je tako, jer je on to sve i ostvario, a ovde se – nevezano za one koje su na vlasti – kao uspeh predstavlja to što je rekonstruisana Gazela u roku za koji je sagrađena za njegovog vakta. Pešić je bio vizionar, nadasve moralan, vredan i sposoban čovek, koji je važnim infrastrukturnim projektima promenio lice grada. Voleo je kafane, iako je pio samo kiselu vodu, i nije ih zatvarao kao većina gradonačelnika posle njega.

Nije koristio privilegije: nikada nije uzeo stan od države, iako je na to imao pravo, već je ostao da živi u kući koju je još njegov deda napravio u Zemunu, sam je vozio svoja kola, vraćao je dnevnice koje je dobijao za putovanja i naknade za članstvo u raznim komisijama, a nije čak otišao ni na lečenje u inostranstvo kada se teško razboleo, iako su mu to nudili.

Za vreme dok je bio prvi čovek Beograda napravljeni su: most „Gazela“, Mostarska petlja i petlja kod Autokomande, deo auto-puta kroz grad, hale Pinki i Pionir, Hala sportova na Novom Beogradu, sportski centri Šumice, Olimp, Banjica, „25. maj“, Vračar. Sagrađeni su i Terazijski tunel, Beograđanka, blokovi 45 i 70, Institut „Dedinje“, veštačko jezero na Adi Ciganliji, započeta je rekonstrukcija beogradskog železničkog čvora (izgradnja novog železničkog mosta preko Save i nove stanice „Prokop“), započet je projekat gradnje metroa…

Jedan je bio Branko, a i u ono vreme, kada je kvalitetnih kadrova bilo za izvoz, govorilo se da mu je nemoguće naći pandan. Sada bi se prevrnuo u svom počivalištu kada bi mogao da vidi kakva mu se „istorijska“ konkurencija sprema.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari