Propozicije Društva za strane jezike prave diskriminaciju među takmičarima prema mestu boravka, tvrdi u dopisu upućenom Danasu roditelj čije je dete učestvovalo na takmičenju iz engleskog.


Naime, u propozicijama je rangiranje precizno određeno samo kod opštinskog takmičenja, pa se tačno zna sa koliko bodova učenik osvaja prvo, drugo ili treće mesto. Na narednom nivou – okružnom takmičenju, utvrđen je samo minimalan i maksimalan broj poena, što je, prema tvrdnjama roditelja, u praksi dovelo do proizvoljnog tumačenja pomenutih propozicija.

– Tako su u različitim okruzima učenici sa istim brojem bodova rangirani na različita mesta. U Beogradu je učenik sa 37 poena rangiran kao trećeplasirani, dok je u Novom Sadu i Zlatiborskom okrugu takmičar sa istim brojem bodova osvojio drugo mesto. Kako je moguće da se isti broj poena, osvojenih na istom takmičenju, izradom istog testa, različito vrednuje od okruga do okruga – pita roditelj u dopisu koji je, osim našoj redakciji, upućen i prosvetnoj inspekciji.

On podseća da se na republičko takmičenje upućuju najbolje plasirani učenici sa okružnog – troje iz svakog okruga, 10 iz Beograda i po osam iz Niša i Novog Sada, ali da se nigde u pravilima ne pominje broj bodova ili osvojeno mesto. To praktično znači da se iz jednog okruga na republičko takmičenje može plasirati đak sa 34 poena, dok nekome ni 39 poena neće biti dovoljno za dalje nadmetanje.

U Društvu za strane jezike za Danas objašnjavaju da svaki nivo takmičenja ima specifičnosti u pogledu znanja koje se testira, broja poena i načina rangiranja, te da na svakom delu i nivou takmičenja postoji definisan maksimalan i minimalan broj poena.

To što je plasman na opštinskom takmičenju na prvom drugom i trećem mestu definisan brojem poena, omogućava većem broju đaka da učestvuju na okružnom takmičenju i odmere svoja znanja, kažu u Društvu. Gradsko i republičko takmičenje predstavljaju više nivoe nadmetanja. Na njima se povećava broj testova, zadaci i zahtevi postaju složeniji, a rezultati učenika koji su ostvarili propisani minimum se rangiraju. Učenik sa najvećim brojem poena osvaja prvo mesto, a tako se definiše i plasman na drugom i trećem mestu.

– Broj poena najbolje plasiranih učenika po regionima varira, ali mora biti u propisanom opsegu koji je isti za sve. Ovakva koncepcija takmičenja pruža mogućnost da to bude republičko takmičenje u pravom smislu, da okupi najbolje učenike iz cele Srbije, da odmere svoja znanja, da se sagleda učenje i njihova postignuća na nivou cele zemlje – kažu u Društvu za strane jezike i književnost.

Kako dodaju, republičko takmičenje iz stranih jezika nije samo pitanje individualnih postignuća i plasmana učenika, već i mogućnost da se na osnovu dobijenih rezultata analizira efikasnost nastavnog procesa u državnim školama, izvrši bolje planiranje i uvedu inovacije u nastavu.

Bonus za upis u srednje škole

– Ovde nije reč samo o nepravdi prema velikom broju učenika iz Beograda koji nisu prošli u naredni krug takmičenja, a test su uradili bolje od vršnjaka iz drugih okruga, već je toj deci uskraćena mogućnost plasmana na republičkom takmičenju. Ceo sistem takmičenja ima krajnji cilj da se osvajanjem nekog od prva tri mesta na republičkom nivou dobiju dodatni poeni koji se vrednuju prilikom upisa u srednju školu, tvrdi roditelj koji se obratio našem listu. Podsetimo, prvo mesto na republičkom takmičenju prilikom upisa u srednju školu donosi dodatnih osam poena, drugo šest, a treće četiri boda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari