Iako je, prema nedavnoj izjavi ministra privrede Željka Sertića, kao deo Grupe Zastava vozila predviđena za stečaj, fabrika Zastava INPRO od početka godine radi punom parom, kako bi ispunila nikad veće ugovorne obaveze prema francuskoj kompaniji Trigano. Reč je o firmi koja je, podsetimo, najozbiljnije zainteresovana za privatizaciju Zastave INPRO.
P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }
Zastava INPRO je prošle godine na domaćem i inostranim tržištima prodala proizvode za oko šest miliona evra, od čega su isporuke priključnih vozila (automobilskih prikolica) Triganou „težile“ blizu pet miliona evra. Francuzi u 2016. traže još više priključnih vozila iz Kragujevca, te će INPRO, do kraja marta, Triganou da isporuči prikolice u vrednosti od 1,5 miliona evra.
Istovremeno, zaposleni u Zastavi INPRO čekaju da država konačno reši vlasnički status pogona Zastave oružja „Sivi dom“, koji je INPRO zakupio 2010. nakon dolaska Fijata u fabriku automobila, kako bi se omogućilo da Trigano, pored pokretne, kupi i nepokretnu imovinu, odnosno halu za proizvodnju priključnih vozila tog kragujevačkog preduzeća. Vlada Srbije je još pre skoro godinu dana usvojila zaključak prema kojem „Sivi dom“, uz nadoknadu Zastavi oružju od oko tri miliona evra, treba da postane vlasništvo INPRO, ali, u međuvremenu, ništa nije urađeno da ta odluka zaživi i u praksi.
Nije pomoglo ni nedavno obraćanje sindikata INPRO predsedniku Srbije Tomislavu Nikoliću, premijeru Aleksandru Vučiću i drugim nadležnim zvaničnicima, od kojih je traženo da obezbede realizaciju vladine odluke o promeni vlasništva nad „Sivim domom“, i time omoguće privatizaciju fabrike priključnih vozila. Od toga, pak, zavisi egzistencija zaposlenih u tom preduzeću, od kojih su većina osobe sa invaliditetom.
Pošto predsednik i premijer Srbije sindikalcima INPRO ništa nisu ni odgovorili, to su predstavnici te fabrike i Grupe Zastava, zajedno sa menadžerima Triganoa, minule sedmice o stvaranju uslova za privatizaciju INPRO razgovarali i sa gradonačelnikom Kragujevca i visokim funkcionerom SNS-a Radomirom Nikolićem. Čelnici Grupe zastava vozila su o privatizaciji INPRO i najavljenoj proizvodnji neborbenih vojnih vozila u Zastavi kamiona za potrebe Vojske Srbije sa nadležnima u ministarstvima privrede i odbrane ponovo razgovarali krajem minule sedmice i juče…
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


