Projekat „Strategija razvoja nacionalne veletržnice“ podrazumeva formiranje mreže regionalnih veletržnica u koju će biti uključene sve pijačne uprave u Srbiji. Takva mreža, gde bi „Veletržnica Beograd“ bila ključna karika u lancu snabdevanja namirnicama, može značajno da unapredi trgovinu poljoprivrednim proizvodima u zemlji i inostranstvu, zaključio je juče Franc Bogovič, poslanik Evropskog parlamenta i bivši ministar poljoprivrede Slovenije, koji se, u zvaničnoj poseti Srbiji, upoznao sa radom i potencijalom beogradske veletržnice na regionalnom nivou.

                       P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

– Svi veliki gradovi u svetu imaju veletržnice gde se trguje na veliko. Kao bivši ministar poljoprivrede znam koliko je uspešan promet voća, povrća i drugih prehrambenih proizvoda važan za privredu jedne zemlje. Mislim da je ova strategija razvoja veoma značajan projekat, kako za poljoprivredu tako i za ekonomiju cele Srbije “ izjavio je Bogovič.

Direktorka „Veletržnice Beograd“ Nataša Putnik izrazila je nadu da će ta poseta značiti „korak napred ka clju, a to je zdravo tržište, stabilne cene i bolji uslovi za poljoprivredne proizvođače u Srbiji“.

Nakon posete tom gradskom preduzeću, Franc Bogovič se sastao sa gradonačelnikom Sinišom Malim, gde se razgovaralo o aktuelnim projektima u poljoprivredi.

„Razgovarali smo o budućnosti i strategiji razvoja poljoprivrede na teritoriji Grada Beograda, kao i o ulozi koju u tome ima preduzeće „Veletržnice Beograd“, koje je najveća institucija za promet poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u regionu. „Veletržnice“ su ključno preduzeće vezano za razvoj poljoprivrede u Beogradu, s obzirom da na taj način ljudi koji proizvode u poljoprivredi mogu da dođu do tržišta. Saglasili smo se da je neophodno dalje jačanje te institucije “ rekao je Mali.

On je istakao da je strategija Grada da vidi na koji način proizvođači u Beogradu mogu da jačaju svoju poziciju u regionu.

„Plan nam je da „Veletržnice“ budu primer za poslovanje i u drugim delovima Srbije i da kao veliko preduzeće sa iskustvom dominiraju u poslu prodaje poljoprivrednih proizvoda. To bi u velikoj meri doprinelo tome da poljoprivrednici imaju sigurnu mogućnost plasmana svojih proizvoda“ istakao je Mali.

Godišnji promet od 120.000 tona robe

„Veletržnica Beograd“ je najveća institucija za promet poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u regionu u kojoj trenutno posluje oko 900 trgovaca. Dnevno je u proseku poseti dve hiljade poslovnih kupaca, a godišnji promet je oko 120.000 tona. „Veletržnica Beograd“ se nalazi pored međunarodnog auto-puta E75 i udaljena je samo pet kilometara od Aerodroma „Nikola Tesla“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari