Gužve, nejasnoće u vezi sa funkcionisanjem i neispravni validatori obeležili su prvi dan primene novog sistema upravljanja i naplate gradskog prevoza. Problema je bilo i prilikom dopune „bus plus“ kartica. Naime, ili kartica nije dobro dopunjena, pa je validator, prilikom prinošenja kartice, pokazivao da putnik „nema dovoljno kredita“, ili je problem u validatorima u vozilima. Zato su prodavci na kioscima širom grada savetovali građanima da čuvaju račune, jer „aparati nisu uopšte dobri“. U velikom broju vozila validatori nisu radili, nisu prepoznavali karte ili su, pak, bili razbijeni.

U Bus plusu navode za Danas da se sugrađanima, kojima su firme uplatile dopunu, kartice aktiviraju prvim prislanjanjem na validator.

– Ova pojava je primećena na pojedinim validatorima i to se dešava jer se dopuna aktivira prvim prinošenjem kartice validatoru. Tom prilikom se pojavljivala poruka da nema kredita i na taj način je zbunjivala građane. Ovaj nedostatak biće otklonjen u najkraćem roku – navode oni.

S druge strane, jako je teško stvoriti naviku da se pre ulaska u vozilo pripremi kartica, tako da su tokom jučerašnjeg dana samo uporni i radoznali pokušavali da očitaju svoje mesečne karte.

– Nije mi jasno zašto se i mesečna karta mora očitavati. Samo se stvara gužva koja ionako nije mala – kaže jedan od sugrađana.

Takođe, juče je u prestonici bilo teško naći sugrađanina koji podržava uvođenje Bus plus sistema. Gotovo svi su saglasni u oceni da postoje daleko bolji načini za poboljšanje prevoza od uvođenja elektronskih kartica.

– Pored starih vozila, u kojima nema grejanje, oni uvode neki, tobože, najsavremeniji sistem. Zatim, pored velike krize, što materijalne, a i moralne, oni nas ponižavaju i primoravaju da stojimo u redu čak i za ulazak u vozila GSP-a – oštro je tokom vožnje na liniji 22 prokomentarisala sugrađanka Milena.

Neki su se zapitali kako će se snaći ljudi koji dolaze iz unutrašnjosti.

– Ne verujem da su oni upoznati kako će od sada funkcionisati prevoz u Beogradu, kao i da od sada na trafici moraju kupiti kartu koju će dopuniti određenom sumom, pa je onda u prevozu prisloniti na validator… Komplikovan proces – kaže Milan.

Podsetimo, „bus plus“ karte prodaju se od septembra 2011. godine. U opticaju su četiri vrste karata. Personalizovane, koje će zameniti dosadašnje mesečne legitimacije i koje sadrže lične podatke i sliku korisnika. Zatim, nepersonalizovane, i to dve vrste: plastificirane, koje će važiti tri godine i čije izdavanje košta 250 dinara, i papirne, koje se kupuju na trafikama, i koštaju 40 dinara i na koje se može dopuniti najviše 600 dinara. Takođe, ostaje i mogućnost kupovine karte kod vozača po važećoj ceni od 120 dinara. Građani koji nisu izvadili „bus plus“ karticu a dobili su broj za termin za vađenje, tu potvrdu mogu da koriste kao kartu do 5. februara. Takođe, licima starijim od 65 godina stare kartice važe do 15. februara.

Karte kod vozača od sutra

Sutra počinje prodaja jednokratnih karata kod vozača, a svi građani koji imaju ranije kupljene pojedinačne karte, moći će da ih iskoriste do kraja februara. Iz tih razloga u vozilima i dalje postoje aparati za otkucavanje kartica.

Opozicija: Poniženje i otimanje novca

Beogradski odbor SNS-a ocenjuje da je uvođenje novog sistema za naplatu karata poniženje i otimanje novca od građana. „Novac koji plaćaju ići će u ruke privatne kompanije koja je nastala samo da bi obavljala ovu delatnost. Za vreme vlasti Dragana Đilasa i Mlađana Dinkića, cena karte za prevoz je povećana za 100 odsto, ali Beograđani nisu dobili poboljšanje saobraćaja i usluga GSP“ – navode u SNS-u. Gradski odbor DSS-a zahteva da vlast Beograda odgovori na pitanje kako je moguće da je tako vredan i važan posao sklopljen u rekordnom roku i da li gradska vlast sme da saopšti javnosti koliko će mesečno dobijati turski partner od prodaje karata u Beogradu. „Upozoravamo javnost da je ugovorom između Grada i turske firme predviđeno da 8,5 odsto od ukupnog prihoda od prodaje karata svakog meseca pripadne turskoj firmi“, navodi u DSS-u.

Lažni kontrolori

Iz Bus plusa upozoravaju da su se na određenim linijama pojavili lažni kontrolori.

– Kontrolori Bus plusa, kao što je građanima više puta rečeno, imaju posebne legitimacije i tokom celog meseca građanima prvenstveno pomažu da se što lakše naviknu na novi sistem, u ovoj nedelji ne kažnjavaju, a od sledeće nedelje će najpre da izriču opomenu, a ne kaznu – navode u Bus plusu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari