Ovog leta magistralnim putem od ulaska u Grdeličku klisuru do srpsko-makedonske granice kod Preševa, koja se nalazi pod ingerencijom Odeljenja saobraćajne policije Vranje, proći će više od tri miliona automobila i teretnih vozila. Zvanični podaci govore da je u prošloj godini na ovoj deonici zabeleženo 113 saobraćajnih nesreća u kojima je devet lica izgubilo život, 24 teško, a 85 lica lakše povređeno.

Ovog leta magistralnim putem od ulaska u Grdeličku klisuru do srpsko-makedonske granice kod Preševa, koja se nalazi pod ingerencijom Odeljenja saobraćajne policije Vranje, proći će više od tri miliona automobila i teretnih vozila. Zvanični podaci govore da je u prošloj godini na ovoj deonici zabeleženo 113 saobraćajnih nesreća u kojima je devet lica izgubilo život, 24 teško, a 85 lica lakše povređeno.
– Na ovoj deonici naše patrole dežuraju neprekidno 24 časa. Nakon rekonstrukcije 105 kilometara magistrale od sela Kopašnica, na ulazu u Grdeličku klisuru, do granice sa Makedonijom, koja je podrazumevala i osvetljenje dva velika tunela (Manajle i Kržince) stvoreni su uslovi za bezbednije putovanje – pojašnjava Zoran Smiljković, pomoćnik komandira Odeljenja saobraćajne policije pri OUP Vranje.

Povećan broj putnika

U odnosu na 2006. godinu, broj putnika na ulazu i izlazu iz Srbije na graničnom prelazu Preševo na srpsko-makedonskoj granici, povećan je u prošloj godini za sto hiljada. Policija je saopštila da je 2007. godine na ovom prelazu registrovano 1.724.405 putnika. Veće gužve na izlazu iz Srbije potrajaće do kraja avgusta, od čega najveći broj predstavljaju putnički automobili stranih turista u tranzitu prema Grčkoj.

Smiljković posebno naglašava da turisti koji ovim putnim pravcem idu za Grčku, naročito oni koji dolaze iz Evropske unije, ali i sa severa Srbije, već premoreni ulaze u Grdeličku klisuru koja vreba svojim „saobraćajnim čudima“. On ukazuje na to da je neophodno da se brzina kroz „gredeličku zmiju“ prilagodi uslovima puta, ali da se iskoriste i mesta za odmor.

Letnja magla

Saobraćajna policija posebno upozorava na meteorološke ćudi Grdeličke klisure kroz koju protiče Južna Morava, pa usred leta, u ranim jutarnjim satima, mogu da se formiraju „talasi magle“ koji mogu da iznenade vozače, što iziskuje pojačanu koncentraciju.

– Umor i iscrpljenost dodatni su rizik na ovoj deonici, i to su najčešći razlozi saobraćajnih nesreća. Skrećem pažnju na crnu tačku kod Motela „Predejane“ gde pešaci često pretrčavaju, a što dovodi do saobraćajki sa fatalnim ishodom – kaže naš sagovornik. Smiljković upozorava i na opasnosti koje vrebaju kada se izađe iz klisure i pređe na ravnu deonicu od Vladičinog Hana prema Vranju (26 kilometara).
– Najčešći uzroci nesreća ovde su preticanja na punoj liniji, jer vozači kao da posle Grdeličke klisure osete kuraž i ne poštuju pravila o ograničenju brzine i preticanja, pa desetak „krajputaša“ kod sela Panevlje, Ranutovac, Suvi Dol, upozoravaju na fatalne ishode – rekao je Smiljković.
Rizična je i petlja kod sela Davidovac, gde se skreće za granični prelaz Prohor Pčinjski, a tu su najčešći uzroci saobraćajnih nesreća neprilagođena brzina i prelazak pešaka na neobeleženim delovima puta. U letnjoj sezoni poseban rizik predstavlja kretanje poljoprivredne mehanizacije, naročito na delu putnog pravca između Bujanovca i Preševa. Nedavno je pravi saobraćajni kolaps izazvalo pojavljivanje mašine za kombajniranje na magistrali, pa je stvorena kilometarska kolona.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari