Site name

Kupovina Škodinih, a ne Fijatovih automobila za MUP Srbije, brana od protekcionizma ili još jedan ustupak uvozničkom lobiju

Šamar zaposlenima u kragujevačkoj fabrici

* Vlada je, na zaprepašćenje zaposlenih u FCA Srbija i policijskih sindikata, na tenderu kupila 710 automobila marke "škoda oktavija" za potrebe MUP-a, a sudeći prema najavama u planu je kupovinu još 790 vozila istog proizvođača

Kad je 25. maja, u kompaniji Fijat-Krajsler automobili Srbija, zajedno sa "drugim čovekom" Fijata Alfredom Altavilom, označio početak proizvodnje restilizovanog modela "fijat 500L", novoizabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić, javno je, u direktnom prenosu na RTS-u, pozvao građane Srbije da kupuju tu marku automobila, jer će time dati svoj doprinos razvoju domaće automobilske industrije.

12

Piše: Zoran Radovanović

10. oktobar 2017. 08:00

Šamar zaposlenima u kragujevačkoj fabrici

Foto: Fonet

Vučić se tom prilikom pohvalio da je vozio "fijat 500L" i konstatovao da je reč "o dobrom i relativno jeftinom automobilu". A samo četiri meseca docnije, vlada je, na zaprepašćenje zaposlenih u FCA Srbija i policijskih sindikata, na tenderu kupila 710 automobila marke "škoda oktavija" za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije. Sudeći prema najavama u planu je kupovinu još 790 vozila istog proizvođača. Iznenađenje je utoliko veće ako se zna da je u kragujevačkoj fabrici, uoči tendera za nabavku vozila za MUP, dizajniran model "500L" prilagođen potrebama policije, a u ponudi su bili i drugi modeli, pošto je kragujevačka fabrika, pored proizvodnje, registrovana i za plasman većine modela italijanskog proizvođača. Tome treba dodati i podatak da je "škoda oktavija" dosta skuplja od kragujevačkog "velikog fiće".

- Kupovinom Škodinih automobila, a ne onih proizvedenih u Kragujevcu, vlada je "udarila šamar" zaposlenima u FCA Srbija. Pitam se ko će onda da kupuje naše automobile, ako država, koja je suvlasnik Fijatove fabrike u Kragujevcu, to ne čini. Ili, kakvu to poruku vlada šalje domaćoj, ali i međunarodnoj javnosti. Mislim, takođe, da bi trebalo istražiti i to da li je prilikom nabavke automobila za MUP Srbije, možda, bilo i koruptivnih radnji - ističe Zoran Stanić, poverenik UGS Nezavisnost u FCA Srbija.

Na pitanje, zašto je u ovom slučaju prednost data Škodinim, a ne Fijatovim vozilima, premijerka Ana Brnabić odgovorila je da vlada "ne zagovara protekcionizam", što će reći da ne štiti, niti favorizuje, domaće proizvođače. To je unelo dodatnu konfuziju u redovima zaposlenih u kragujevačkoj fabrici, koji ne znaju kako da protumače dijametralno suprotne stavove predsednika Vučića i premijerke Brnabić. Naravno da im je stav Vučića mnogo bliži, ali zbog izjave premijerke počinju da sumnjaju u iskrenost njegovog poziva upućenog građanima da kupuju domaće automobile. Objašnjenje premijerke Ane Brnabić još je neprihvatljivije imajući u vidu da je država Srbija (su)vlasnik kragujevačke fabrike automobila, i da se pod izgovorom da vlada ne praktikuje protekcionizam, zapravo, pruža podrška konkurenciji iz inostranstva, što je, smatraju predstavnici zaposlenih u FCA Srbija, svojevrsni nonsens. Teško je, kažu, zamisliti da nemačka policija, primerice, vozi automobile francuskih ili japanskih proizvođača, i obrnuto. Naprotiv...

Oni koji duže pamte podsetiće javnost da je na gotovo istovetan način, kupovinom nekoliko hiljada "pežoa" i "punta", umesto Zastavinih "florida", takođe za potrebe MUP-a, prva postpetooktobarska srpska vlada, dodatno ugrožavala i ono malo preostale proizvodnje automobila u Kragujevcu. Izgovori su bili isti, ili slični, a iza svega su se, ispostavilo se docnije, krili interesi uvozničkog lobija i njihovih političkih patrona. U Savezu samostalnih sindikata Kragujevca smatraju da su "lični interesi" i ovoga puta osnovni razlog za kupovinu Škodinih, a ne Fijatovih automobila. Zbog takve odluke negodovali su i policijske sindikalne organizacije. Nasuprot tome, predsednik Vučić, premijerka Brnabić, ali i ministar policije Nebojša Stefanović, i dalje "mudro ćute". Posebno čudi, i zabrinjava, ćutanje predsednika Vučića.

Sumnje policijskog sindikata

Kupovinom automobila za MUP Srbije bavio se i aktivista, i bivši lider, Nezavisnog policijskog sindikata Srbije Momčilo Vidojević, koji je, kako tvrdi, zbog postavljenih pitanja nadležnima s tim u vezi, dobio otkaz. "Obratio sam se ministru Nebojši Stefanoviću sa zahtevom da našem sindikatu odgovori kako su vozila nabavljena i da li je sprovedena neophodna procedura. Osim toga, imao sam uvid u dokumentaciju u kojoj se navodi da će policijskim upravama biti dostavljeno 780 vozila. Pošto je podeljeno 710 vozila, logično se nameće pitanje gde je nestalo 70 automobila", komentariše Vidojević. Ali, umesto odgovora policijski sindikalac Momčilo Vidojević, dobio je otkaz.

povezane vesti

komentari (12)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Mladen

10. oktobar 2017.

Pitam se pitam, pa ko je to preuzeo Škoda Auto Čačak?, zar nije mladjani bata Andrej?

citalac

10. oktobar 2017.

novac poreskih obveznika bahato trosi na 1500 automobila a bolesna deca nemaju jednu normalnu bolnicu, skole nemaju opremu, djaci knjige napreDno

нићифор

10. oktobar 2017.

Потпуно тачан коментар и невероватан потез владе.Питајте за мишљење и директора полиције,ваљда је и он нешто набављао!

Neutralni posmatrac

10. oktobar 2017.

Iako se slazem sa navedenim, da ako vec pricamo da narod treba da kupuje domace, to moraju da rade i drzavne institucije, tekst nije bas 100% tacan. Naime, nije kupljeno 710 OKTAVIJA, vec prvenstveno Rapidi i Fabije, koji su cenovno isti ili cak i jeftiniji od 500L. Fabija ima relativno malo od ukupnog broja, sto je i logicno jer sluze za neke "vise" zadatke. Podrzavam ovakve tekstove, ali moraju se ispratiti cinjenice kako valja

Даша

10. oktobar 2017.

Битно је преко које куће је увезено, и колико ће пореза иста да плати? Како се намештају послови, и музе новац "кад се кеса одреши"!

Dragan

10. oktobar 2017.

Nije Škoda Oktavija, već Rapid. Razlika je i u veličini i u ceni.

BGBG

10. oktobar 2017.

Posto Srbija ima 30% udeo u vlasnistvu Fiat-a, mogla se dobiti za toliko povoljnija cena...kad ne bi bilo Batice...naravno...

Dejan

10. oktobar 2017.

Pa ako je u pitanju bila javna nababka i ako je Skoda pobedila... Realno Fiat 500 nije auto za policiju. Ne verujem ni da ih u Italiji voze.

Miodrag

10. oktobar 2017.

Svakako je neuporedivo bolji i kvalitetniji auto Skoda Rapid koji je nabavljen, ali je problem sto nakon Mislovica, Baje Verano motorsa, opet nabavku radi tzv. Kole iz Cacka koji je ujedno i poverenik SnS za Cacak. Ni malo lako nije otkloniti sumnju na neki protekcionizam. Ali ne onaj kvazi drzavni, vec ogoljeni partijski

Nikola

13. oktobar 2017.

Nije Škoda Oktavia već Škoda Rapid.

Ana Ana

14. oktobar 2017.

Ništa se neće promeniti narednih 300 godina. To tako treba, da se uništi domaća proizvodnja!

Mikac

14. oktobar 2017.

Mup nije kupio skode octavia vec skode rapid koji je daleko losiji auto i od skode octavie kao i od fita 500L. Drzava i drzavni sluzbenici u ovom poslu su ocigledno sekli sami sebi stolicu. Ovo se nikada nece desiti ni u jednoj evropskoj zemlji.