Između publike i umetničkog dela 1

Izložba fotografija Frančeska Marketija, koja će biti otvorena večeras od 20 sati u Galeriji Bartselona (Čumićevo sokače I sprat), predstavlja seriju radova ovog autora u kojima su dokumentovani prizori iz „Viktorija i Albert“ muzeja u Londonu.

Reč je o fotografijama u kojima zatičemo neobične susrete i jake fizičke veze između posmatrača i umetničkih dela. Naime, Marketi po principu „ulične fotografije“ snima „obične ljude“ u izlagačkom prostoru gde često nailazi na neverovatne prizore koji nas navode da se zapitamo kopira li to umetnost život ili život kopira umetnost. Za razliku od tradicionalne ulične fotografije, gde komunikacija ima ključnu ulogu u izboru kadra, u ovom pristupu posmatrač igra voajerističku ulogu u samom voajerizmu zamagljujući liniju između publike i umetničkog dela. Tako nastale fotografije reflektuju protok vremena od stvaranja umetničkog dela i njegovih posetilaca koji o njima razmišljaju vekovima kasnije, a povremeno ih i imitiraju. Ta vizuelna veza između umetničkog dela i tela posmatrača nas često navodi na pitanja da li je posredi puka koincidencija ili je reč o dubljem podsvesnom psihološkom elementu u kontekstu muzeja.

„Marketi suptilno pomera socijalnu hijerarhiju posmatranja postavljajući posmatrača umetničkog dela u prvi plan“, navodi Žaklin Stojanović u tekstu kataloga koji prati izložbu.

Frančesko Marketi je rođen u Veneciji, u Italiji, a od 2001. živi i radi u Londonu, gde je razvio interesovanje za fotografiju kao medijum koji mu omogućava da dokumentuje skrivene vibracije u svakodnevnim situacijama. Trenutno pohađa kurs Reportažne fotografije na Central Saint Martin’s, University of Art London.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari