Pet kultnih automobila na srpskim drumovima 1Foto: Pixabay/DexD

Automobil nema cilj samo da vas preveze od tačke A do tačke B, već vam je usput i saputnik, ali i član porodice.

Na ovim prostorima se, kao i u ostatku sveta, odvajkada gledalo na automobil kao na statusni simbol. Za šaku ljudi to su bili najluksuzniji modeli iz svake ere koja bi im omogućavala da se osećaju posebnim, dok je ostatak naroda morao sam da idealizuje „prosečne“ automobile ne bi li lakše lagali sebe i ljude oko sebe.

Baš kako se preterivalo u junaštvu Kraljevića Marka, koji je bio običan vazal, tako su stvarane legende o nekim automobilma.

Jugo

Malo patriotizma za početak. Mada ne postoji više ni YUGOslavija, a kamoli proizvodnja samog „juga“, svi se sa dozom sete prisećaju „juga“. Vrhunac tadašnje jugoslovenske automobilske tehnike.

Kao što i sama krilatica za prodaju na američkom tržištu glasi – „svakome je ponekad potreban ‘jugo'“. Bili su u pravu. Ponekad, retko kad i daće Bog nikad. „Jugo“ se nije proslavio ni u „Jugi“, još manje u Evropi i najmanje u svetu.

Ali nismo tu da pričamo o performansama. „Jugo“ je jednostavno „jugo“ i  tu nema priče o eksterijeru, enterijeru, menjaču, gumama, limariji, dodatnoj opremi ili potrošnji (ionako svaki ide na plin).

Zapravo vam i ne treba atest za plin, može da ide na pijačnu plinsku bocu, rakiju, suncokretovo ulje. U njega ne mogu da stanu ljudi, ali drva za ogrev, materijal za vikendicu, materijal za kumovu vikendicu, sve za vašu kuću i okućnicu.

Nije „jugo“ za svakoga, a ni svako nije za „juga“. „Jugo“ se ne gura da bi upalio – „jugu“ se daje podrška da bi upalio. Nije tačno da mu vrata spadaju, već je mator i treba neko da ga malo pridržava. Kakav god bio ovaj auto, ostali se voze – „jugo“ se voli.

Golf mk2

Nezamislivo je da se zaobiđe ovo savršenstvo nemačke tehnologije. Ovom autu se prepisuje toliko lovačkih priča, da se prosto čovek ponekad zapita: „Da li je Golf zapravo auto uopšte?“

Uistinu, ovaj Folksvagenov model je kod nas najviše vožen. Cedio je suvu dudovinu, uleteo kao zamena za Vuka Brankovića, išao preko sedam gora i mora…

Pet kultnih automobila na srpskim drumovima 2
Foto: Screenshot YouTube/Nitro head

Postao je čovek koji je delio svu našu sreću i nedaće od kad je prvi put izašao iz fabrike u Volfsburgu. Možda je sve na njemu nemačko, ali je poprimio našu dušu i tu osetio spokoj da nikad neće izumreti.

Tjuning je neizostavan kod ovog automobila, pa se na našim ulicama mogu videti od najskupljih tjuniranja, do onih nužnih. Kada se isčupaju zadnja sedišta, to već postaje pikap. „Golf“ je kvalitetni „jugo“ i sve dok je nas biće i „golfa dvojke“.

Lada Niva

Ovaj auto te natera da pevaš rusku himnu i stojiš mirno dok se intonira pa makar bio okoreli rusofob. Ovaj auto ako pitate naše građane je najbolji terenac ikada i nijedan auto/avion/amfibija/raketa neće moći da ga zameni.

Pet kultnih automobila na srpskim drumovima 3
Foto: Pixabay/Jmpintof

Ruku na srce, stvarno me ovaj auto odveo u razne vrleti u koje ni peške nisam mogao da kročim, ali ostaću objektivan (koliko mogu; Lado, volim te).

Čak ni najnovije generacije Nive nemaju elektroniku, a i šta će nam to? Sve se radi ručno. U njega stvarno može sve da stane: žena, deca, tašta, krmci sa pečatom, krmci bez pečata, drva, cement, omanji grad, cela opština, brigada.

Opel kadet

Ovakvog kakav je na slici možete videti… pa, samo na ovoj slici. Kadet je momačka verzija porodičnog „golfa“.

Kilaža ovog automobila se drastično smanjuje svake sekunde, jer ima rđe. Zapravo samo toga i ima.

Pet kultnih automobila na srpskim drumovima 4
Foto: Wikimedia.org/Rudolf Stricker

Kadet je čovek koji zalazi u starije doba, ali se i dalje hvali tetovažama iz JNA, „wannabe“ kriminalnim radnjama u prošlosti i svime onime što je sanjao, ali, nažalost, i dalje sanja da bude opasan momak. Bučan je, krči, škripi i dosađuje po slavama.

Ali on je takav. Bez njega se može, ali smo toliko navikli da ga više i ne shvatamo ozbiljno, neka ga. Možda i ima „opasan“ pogled, ali ima plašljive oči. Možda i izgleda kao automobil, ali je zapravo samo „kadet“.

Mercedes 190d

Dvoumio sam se da li da stavim „stojadina“ umesto ovog simbola, ali jugo je ipak predstavnik svih Zastavinih modela. Bogataši su ga imali, „baje“ su maštale o njemu.

San svakog biznismena, samostalnog preduzetnika, gastarbajtera, političara. Čak i novije verzije ne mogu da zamene original.

Pet kultnih automobila na srpskim drumovima 5
Foto: Screenshot YouTube/Auto Analiza

Ovo je „onaj pravi debeli Ronaldo – današnji modeli su Kristijano. Robustan, jak, komforan, upadljiv ali nenametljiv, luksuzan ali to ne nabija na nos drugim automobilima.

I stvarno, sve je na njemu bilo maksimalno, ali nikako kičasto. Ozbiljan automobil za svakog domaćina, ozbiljna podrška svakoj domaćici.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

19 reagovanja na “Pet kultnih automobila na srpskim drumovima”

    • Neverovatno, ali sem Lada Niva, nijedna fotografija ne odgovara opisanom automobilu!
      Mecedes je S klasa, a ne 190D.
      Opel je neki Senator coupe. Autor je verovatno mislio na Kadet „suza“, a nije naznačio u tekstu.
      Golf II je redak GTI.
      JUGO je verzija za ,Ameriku.
      Ne verujem da je ovo greška autora teksta.
      Mogli ste se posavetovati sa bilo kim starijim od 50 godina.

      • Nemas ti pojma prika o kolima,ono je mercedes 190, ono je opel kadet suza, golf dvojka i yugo 45, ne znam sta vam tu nije jasno, ako nesto neznate potrazite na google, za dz je. Pozdrav

  1. Niti je na slici kadet niti kultni mercedes 190, umesto kadeta kockice stavili ste sliku mnogo vece i prestiznije „Monce“ a na mesto Mercedesa 190 sliku „S“ klase s pocetka 80.ih god.proslog veka…Mnogo propusta na malom prostoru…pozd.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.