Semafori koji "nagrađuju" strpljive vozače u Indiji 1Foto: Pixabay/Simon

Kako kažu u češkom proizvođaču, „to je zato jer u Indiji mnogo češće upotrebljavaju sirenu nego u drugim delovima sveta pa je bitno da ona bude bučnija kako bi se dobro čula“.

Teško da je vest iz Škode ono što bi policija u Mumbaju želela da čuje budući da su im dojadili nestpljivi vozači koji naležu na sirenu.

Stoga su osmislili nov sistem kazne za one, kaku kažu, koji nemaju strpljenja da čekaju na semaforima bez pritiska na sirenu.

Semafori koji "nagrađuju" strpljive vozače u Indiji 2
Foto: Pixabay/PDPics

Novi sistem, kaže policija, jednostavno glasi: „Više sirene, više čekanja“.

Poznat kao „kazneni signal“, policija u Mumbaju je postavila rigorozni sistem semafora kako bi se pozabavila problemom „nemarnih bukadžija“, koji svaki put kada zvuk sirene automobila pređe 85 decibela resetuje crveno svetlo.

Za one koji su skloni trubljenju, to može značiti veoma dugo čekanje na semaforu.

U video snimku, koji je postao viralan, mumbajska policija objašnjava šta ih je nateralo da krenu u obračun sa kakofonijom automobilskih sirena u Mumbaiju.

„Dobrodošli u svetsku prestonicu sveta po sirenama“, kaže policijac u videu.

„Ljudi ovde pritiskaju sirenu čak i kad je crveno na semaforu. Možda misle da će se zeleno brže upaliti. Mi, mumbajska policija, morali smo da preduzmemo nešto.“

Mumbaj je nedavno rangiran kao četvrti najzagušeniji grad na svetu, prema TomTom indeksu saobraćaja, sa 65 odsto zagušenja, a vozači godišnje provode u proseku osam dana i 17 sati u saobraćaju.

U izjavi za lokalne medije, saobraćajac iz Mumbaja Madhukar Pandej kaže: „Nažalost, mnogi građani nemilosrdno naležu na sirenu koja ne samo da iritira već uzrokuje veliku buku, povređuje bubne opne, pojačava otkucaje srca, izaziva stres i dodatno izaziva saobraćajni haos“.

Semafori koji "nagrađuju" strpljive vozače u Indiji 3
Foto: Pixabay/Free-Photos

Kako je dodao, svi su svesni toga, ali malo rade na tome da reše problem.

„Sa ovom novom metodom, nadamo se da ćemo stvoriti bolju saobraćajnu disciplinu i osigurati putovanje bez smetnji, bez buke i bez stresa“.

Ideja koja je isprobana u novembru i decembru već je dobila na značaju i govori se o njenom uvođenju širom zemlje.

Indijski gradovi nose reputaciju „najgorih gradova za saobraćaj na svetu“.

Bangalor, glavni grad indijske države Karnataka, nedavno je proglašen za grad sa najvećom saobraćajnom gužvom na svetu, a vozači su u proseku proveli 10 dana zaglavljeni u saobraćaju, dok su i Nju Delhi i Pune bili među prvih 10.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.