Ejmi Haga

BBC
Specijalnom tehnikom da najbolje ocene

Japanska studentkinja istorije nindži koja je predala prazan papir dobila je najvišu ocenu – nakon što je profesor shvatio da je esej napisan nevidljivom mastilom.

Ejmi Haga sledila je nindža tehniku aburidaši, provodivši sate natapajući i drobeći soju da bi napravila mastilo.

Reči su se pojavile kada je profesor zagrejao papir na gasnoj peći.

„To je nešto što sam naučila iz knjige kada sam bila mala“, rekla je Haga za BBC. „Samo sam se nadala da niko neće doći na istu ideju.“

Haga je bila zainteresovana za nindže – agente i atentatore u srednjovekovnom Japanu – od kada je kao mala gledala crtaće o njima na televiziji.

Nakon upisa na Univerzitet Mie u Japanu, studentkinja prve godine pohađala je nastavu istorije nindži, a profesor je od studenata zahtevao da napiše esej o poseti Muzeju nindži.

„Kada je profesor rekao da će najvišu ocenu dati za kreativnost, bila sam odlučna da moj esej bude taj koji će izdvojiti od ostalih“, rekla je.

„Razmišljala sam i došla na ideju da iskoristim aburidaši.“

esej

BBC
Profesor je namerno ostavi nezagrejan deo

Haga, koja ima 19 godina, natopila je soju preko noći. a zatim je drobila pre nego što ju je procedila.

Zatim je ekstrakt soje pomešala s vodom – provevši dva sata da dobije dobar koncetrat – pre nego što je napisala esej finom četkom na japanskom papiru washi.

Kada su se reči osušile, postale su nevidljive. Ali, kako bi osigurala da profesorka ne baci esej u kantu za smeće, ostavila je belešku normalnim mastilom na kojoj je pisalo „zagrejte papir“.

Profesorka Judži Jamada rekla je za BBC da je bila „iznenađena“ kada je video esej.

„Iskreno, malo sam sumnjao da će se reči jasno pojaviti. Ali kada sam zapravo grejao papir preko peći na gas u mojoj kući, reči su se pojavile vrlo jasno i pomislila sam: Dobro urađeno!“

„Nisam oklevao da pogledam izveštaj u potpunosti – iako ga nisam pročitao do samog kraja, jer sam mislio da bi trebalo da ostavim deo papira nezagrejan, u slučaju da mediji to nekako pronađu i slikaju.“

Za sam esej Haga kaže da ima više stila nego suštine.

„Bila sam sigurna da će profesor barem prepoznati moj trud da napravim kreativan esej“, rekla je.

„Tako da nisam stvarno brinula da ću dobiti lošu ocenu – iako sam sadržaj nije bio ništa posebno.“

Dodatni izveštaj Hideharu Tamura, BBC Tokio.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Povezani tekstovi