Indonesian officials inspect suspected debris from the plane

EPA
Pronađeni su delovi aviona

Indonežanski zvaničnici saopštili su da su locirane crne kutije putničkog aviona koji se srušio u subotu ubrzo po poletanju sa aerodroma u Džakarti.

Mala flota brodova pretražuje lokaciju, a očekuje se da će ronioci mornarice moći da dođu do dve crne kutije.

Pronađeni su delovi aviona i ljudskih tela.

Boing 737 kompanije Srivijaja Er (Sriwijaya Air) sa 62 putnika i članova posade nestao je sa radara četiri minuta po poletanju ka Pontianaku u provinciji Zapadni Kalimantan.

„Locirali smo pozicije obe crne kutije“, rekao je Soerjanto Tjahjono, direktor indonežanskog Komiteta za bezbednost saobraćaja, prenosi AFP.

„Ronioci će početi sada da ih traže i nadamo se da neće biti potrebno mnogo vremena da dođemo do njih.“

Na lokaciju je poslato više od 10 brodova sa roniocima mornarice.

A view of debris found in the waters off Jakarta suspected to belong to the missing Sriwijaya Air flight SJ182

EPA
Smatra se da je ovo možda otpad iѕ aviona

Istražitelji takođe analiziraju predmete za koje smatraju da su olupine aviona – točak i delovi koje smatraju trupom aviona.

Portparol policije u Džakarti Jusri Junus rekao je da su od agencije za potragu i spasavanje primljene dve torbe.

„U prvoj torbi bio je prtljag putnika, u drugoj su bili delovi tela“, rekao je novinarima dodajući: „Još uvek utvrđujemo o čemu se tačno radi.“

Indonesian search and rescue officers inspect a bag with wreckage believed to be of the missing Sriwijaya Air plane, at Tanjung Priok port in Jakarta, Indonesia, 10 January 2021

EPA
Istraživački tim ispituje pronađene delove za koje se smatra da su iz aviona

Potraga je prekinuta tokom noći, ali su nastavljeni rano u nedelju. Četiri aviona su takođe raspoređena da pomognu u potrazi.

Ships pictured during a search for the Sriwijaya Air flight SJ-182 near Jakarta, Indonesia

Reuters
Timovi ronilaca poslati su na lokaciju

Šta se dogodilo?

Putnički avion sa 63 ljudi najverovatnije se srušio, pošto je nestao je ubrzo po poletanju iz Džakarte, glavnog grada Indonezije.

Zvaničnik mornarice Abdul Rasjid rekao je za Rojters da su koordinate aviona utvrđene, kao i da je brod poslat na tu lokaciju.

Local fishermen and rescuers hold suspected remains of the Sriwijaya Air plane flight SJ182, which crashed into the sea near Jakarta

Reuters
Lokalni ribari uključili su se u akciju

Reč je o Boingu 737 indonežanske aviokompanije Srivijaja Er (Sriwijaya Air) koji je leteo za Pontianaku u provinciji Zapadni Kalimantan, saopštili su zvaničnici.

Na sajtu koji prati letove Flightradar24.com navedeno je da je letelica nestala na više od 3.000 metara nadmorske visine za manje od jednog minuta.

Family members of Sriwijaya Air plane passengers wait for news at Pontianak airport, Indonesia 9 January 2021

EPA
Članovi porodica putnika koji su bili u avionu čekaju informacije

Svedoci kažu da su videli i čuli najmanje jednu eksploziju.

Ribar, koji se za BBC Indonezija predstavio samo po imenu Solihin, rekao je da je video pad, zbog čega je kapetan broda odlučio da se vrate na obalu.

„Avion je poput munje upao u mora i eksplodirao u vodi“, rekao je.

mapa leta

BBC

„Pao je je veoma blizu nas, a neki delovi su umalo udarili u brod.“

Na društvenim mrežama i lokalnim televizijama pojavile su se fotografije na kojima se navodno vidi olupina aviona.

Brojni stanovnici ostrva Lancang, u čijoj blizini je avion nestao, rekli su za BBC Indonezija da su našli delove za koje veruju da su sa aviona.

Indonežanska mornarica poslata je u potragu za letelicom, javljaju lokalni mediji.

Indonesian soldiers are seen at Soekarno-Hatta International Airport after Sriwijaya Air plane disappears shortly after taking off from there in Tangerang, near Jakarta, Indonesia, on 9 January 2020

Reuters
Avion je poletao sa međunarodnog aerodroma u Tangerangu, u blizini Džakarte

Teška pitanja

Kako je saopšteno, poslednji kontakt sa avionom uspostavljen je u 14:40 po lokalnom vremenu. Uobičajeno vreme leta do Pontianaka – zapadno od ostrva Borneo – je pola sata.

Iz letelice nije stigao poziv za pomoć, prema rečima direktora državne agencije za pretragu i spasavanje maršala Bagusa Puruita.

Navodno je u avionu bilo 50 putnika među kojima sedmoro dece i tri bebe – i 12 članova posade, prema informacijama iz ministarstva saobraćaj. Svi kapacitet je 130 mesta. putnici su bili Indonežani, kažu zvaničnici.

Porodice putnika su nestrpljivo čekale na aerodromu u Pontianaku, kao i na međunarodnom aerodromu u Džakarti.

„Četvoro člana porodice mi je na tom letu – supruga i troje dece“, rekao je Jaman Zai novinarima kroz suze.

„Žena mi je danas poslala slike bebe. Kako da mi srce ne bude slomljeno?“

Archive photo of Sriwijaya Air plane on runway in Jakarta

Reuters
Fotografija aviona Sirvijaja Era na aerodromu u Džakarti iz 2009. godine

Prema podacima o registraciji, reč je o avionu Boing 737-500, starom 27-godina.

Bio je u dobrom stanju, rekli su nadležni sa aerodroma. Poletanje je bilo odloženo 30 minuta zbog jake kiše, dodali su. dž

Lokalna aviokompanija Srivijaja Er saopštila je da prikuplja informacije o letu.

Avion nije 737 Maks, Boingov model koji je poslednjih nekoliko godina imao dve velike nesreće.

Prvi od njih, u oktobru 2018. godine, bio je let indonežanskog Lajon Era koji je upao u more, a stradalo je 189 ljudi.

BBC Novinar Džerom Viravan u Džakarti kaže da će ova nesreća otvoriti teška pitanja i osećanja u Indoneziji, čije se avio industrija pod lupom od nesreće Lajon Era.

Utvrđeno je da je glavni uzrok te nesreće problem u dizajnu aviona, ali i greške aviokompanije i pilota.

MAPA

BBC

Analiza

Teo Leget, BBC dopisnik za biznis

Avion sa kojim je izgubljen kontakt u Indoneziji je Boing 737, ali ne treba ga mešati sa modernim modelom 737 Maks – koji više nije u upotrebi posle dve tragične nesreće 2018. i 2019. godine, od kojih je jedna takođe bila i Indoneziji.

Avion Sirivadžaja Era koji je dana poleteo bio je Boing 737-500. Ovaj avion je napravljen od delova 737 Klasik serije, druge generacije 737, koji su napravljeni osamdesetih i devedesetih.

Letelica je bila stara 26 godina. Aviokompanije više vole da koriste novije letelice – zbog toga što njihova upotreba manje košta – ali nije neuobičajeno da se toliko stari avioni nađu i dalje u upotrebi.

Indonezija, ipak, nema dobru istoriju avio bezbednosti. Više od deceniju nosačima iz ovog regiona zabranjeno je da lete u Evropsku Uniju. Sve do skoro, činilo se da se standardi poboljšavaju, a 2018. godine Indonezja Erlajns skinuta je sa crne liste EU.

To se, doduše, desilo pre pada Lion Er 737 Maks u oktobru 2018. Iako se veruje da je dizajn letelice glavni uzrok nesreće, istraživači su istakli i druge probleme – loše održavanje i neadekvatno poznavanje letenja.


Ova vest će biti ažuriran


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari