Saobraćajne gužve, čiji smo svakodnevni svedoci u skoro celom gradu, posledica su, pre svega, nemogućnosti infrastrukture da primi veliki broj vozila. Kako je za Danas istakao Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj, broj vozila u poslednjih 20 godina se udvostručio, dok broj ulica gotovo da nije menjan.

Saobraćajne gužve, čiji smo svakodnevni svedoci u skoro celom gradu, posledica su, pre svega, nemogućnosti infrastrukture da primi veliki broj vozila. Kako je za Danas istakao Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj, broj vozila u poslednjih 20 godina se udvostručio, dok broj ulica gotovo da nije menjan. Pored toga, Pešović naglašava da gužve prouzrokuje i povećan obim radova na našim ulicama, ali i veliki broj saobraćajnih udesa.
– Ulice ne mogu da podnesu više od pola miliona beogradskih vozila, a kamo li 150 hiljada automobila i kamiona koji tranzitno prolaze kroz naš grad. Tu je i skoro 15 hiljada motocikala. Tako je, recimo, preko Gazele kada je napravljena dnevno prelazilo samo desetak hiljada vozila, a danas je taj broj oko 150 hiljada. Takođe, više od polovine svih saobraćajnih udesa Srbije desi se u Beogradu. Zbog njih do zastoja dolazi u ulicama gde se dese, ali i u svim koje ih okružuju. Uzrok tih nesreća uglavnom su nepoštovanje propisa – istakao je Pešović.
Govoreći o radovima, naš sagovornik napominje da je zbog poslova komunalnih preduzeća u 2007. bilo raskopavano čak 1220 ulica, što je dvostruko više nego u 2006. godini.
– Gužve će u potpunosti biti prevaziđene tek izgradnjom velikih saobraćajnih projekata. Pre svega, to su najmanje dva nova mosta, obilaznica oko Beograda, magistralni prsten, ali i metro. Do tada na gužve možemo da utičemo samo pojedinačno na odvojenim delovima grada. Tako su one donekle smanjene rekonstrukcijama Nemanjine i Savske ulice, Autokomande, a uskoro će biti otvoren i rekonstruisan Stari savski most. Njegov kapacitet je udvostručen zahvaljujući uređenju pristupnih saobraćajnica – kaže gradski sekretar za saobraćaj.
Pešović najavljuje da će protočnost vozila biti povećana i uklanjanjem semafora i pešačkih prelaza umesto kojih će biti izgrađene pešačke pasarele. One će doprineti i povećanju bezbednosti pešaka. Takođe, uskoro bi trebao da zaživi i dugo najavljivani prevoz trajektom od Zemuna do Borče kojim će iz centra grada biti izmešteno oko 15 hiljada vozila svakog dana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari