Foto: Miroslav Dragojević

Sindikat je naveo i da je njihov kolega “na svu sreću” zadobio samo lakše telesne povrede te je zbrinut u Urgentnom centru, ali da ih “posebno zabrinjava činjenica da policija u ovom slučaju nije reagovala odmah po pozivu vozača koji je obavestio dežurnu službu polcijske uprave da je mu je osoba koja ga je kasnije i napala uputila verbalne pretnje”. Oni ukazuju da je policija došla tek na drugi poziv vozača, kada je napad već izvršen.

“Poražavajuća je i informacija koju smo dobili iz policije da je lice koje je napalo vozača diler narkotika koji je nedavno pušten sa izdržavanja zatvorske kazne” ukazuju iz SOS sindikata.

On podsećaju da je ovo samo jedan u nizu napada na vozače tog preduzeća, iako su preduzete mere za povećanje njihove bezbednosti kao što je uvođenje video-nadzora u sva vozila. Ipak, oni smatraju da ova mera nije dovoljna, niti efikasna, već da mere moraju biti sistemske.

“Uvođenje video-nadzora u sva vozila je mera koju pozdravljamo, ali je činjenica da na velikom broju vozila video-nadzor nije u ispravnom stanju i to mesecima! Takođe, video-nadzor u ovakvom obliku ne može da spreči napade na naše zaposlene već samo da pomogne prilikom rasvetljavanja događaja. Činjenica je da niti Grad niti menadžment JKP GSP „Beograd“ nisu preduzeli sistemske mere radi zaštite vozača”.

Oni kao predlog tih mera navode da bi postojeći video-nadzor mogao da bude integrisan u jedinstveni sistem koji će u realnom vremenu moći da se prati iz kontrolno-operativnog centra Sekretarijata za javni prevoz i Dispečerskog centra GSP „Beograd“.

“Mora da bude uspostavljen sistem da po pritisku panik tastera, odnosno alarma iz vozila, dežurni dispečeri iste sekunde vide na monitoru da se nešto dešava u vozilu, tačnu lokaciju vozila i da odmah mogu da pristupe video-nadzoru u samom vozilu putem linka i o tome odmah obaveste policiju, po potrebi i druge nadležne službe” sugerišu sindikalci.

Oni objašnjavaju i da postojeća procedura izgleda tako što, ako vozač aktivira alarm, mora da sačeka da ga dispečer pozove vozača na mobilni telefon, a zatim se vozač se javi i objasni situaciju kako bi dispečer zvao MUP. Vreme koje je potrebno da se ova procedura završi, i okolnosti koje to često ne dozvoljavaju su pokazatelj da, prema oceni SOS sindikata, “pravila pišu oni koji nemaju dodir sa realnošću i svakodnevnim radom vozača i drugih kolega na terenu u GSP”.
SOS sindikat najavljuje da će uputiti zahtev za proveru ispravnosti sistema video-nadzora u vozilima i uspostavljanje nove procedure menadžmentu JKP GSP „Beograd“ i Sekretarijatu za javni prevoz.

Pred toga, oni će, u ovoj konkretnoj situaciji, tražiti od MUP-a detaljan izveštaj o postupanju policijskih službenika i utvrđivanje odgovornosti zbog neodazivanja na prvi poziv.

Iz Ministarstva unutršanjih poslova nismo dobili odgovor zbog čega policija nije reagovala na prvi poziv vozača.