Pogon GSP Foto: Sloga

Nakon što je tokom vikenda iz garaže GSP „Beograd“ ukraden jedan autobus, a sutradan u garaži tog preduzeća izbio požar koji je oštetio tri vozila, sindikat „Sloga“ zatražio je juče od direktora gradskog prevoznika Radiše Momčilovića odgovore na niz pitanja vezanih za incidente, kao i da li je istraga utvrdila odgovornost za oba događaja. Zbog poslednjih dešavanja u tom preduzeću prekjuče je smenjen izvršni direktor autobuskog podsistema Srđan Komatina, a kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na svom Facebook profilu objavio, da li će biti još smena, pokazaće istraga. Za sada, detalji o tim ekscesima javnosti nisu poznati, a osim što je GSP kratko saopštio da je u jednom od pogona izbio požar, nadležni u preduzeću i gradski čelnici nisu istupili nikakvim zvaničnim saopštenjem o drugom događaju.

U zvaničnom dopisu koji je „Sloga“ juče uputila direktoru Momčiloviću, čelnici sindikata pitaju koji je nalaz komisije preduzeća koja obavlja internu istragu uzroka požara na vozilima, kao i da li je, pored šefa održavanja pogona Novi Beograd, utvrđena i odgovornost još nekog od rukovodilaca i organizatora procesa rada u samom pogonu.

„Koje kvarove je vozilo A-1111 imalo unazad sedam dana pre izbijanja požara? Po čijem nalogu je ostavljen startovan motor na autobusu dok je bio parkiran u garaži i koliko je dugo vozilo bilo u takvom načinu rada? Ko je od zaposlenih i kada primetio znake požara na vozilu i da li su pripadnici Vatrogasne službe GSP-a, koji su smešteni tridesetak metara od mesta na kojem su bila parkirana izgorela vozila, reagovali odmah ili je bilo kašnjenja u započinjanju intervencije, a ukoliko jeste, iz kojih razloga?“, pitanja su na koja sindikat zahteva odgovore.

„Sloga“ postavlja pitanje i koliko je zaposlenih na poslovima vatrogasca raspoređeno u saobraćajnim pogonima GSP-a, a koji je broj propisan Planom zaštite od požara u JKP GSP „Beograd“.

– Koliko kontrola i koje nedostatke su pronašli kontrolori tehničke eksploatacije Unutrašnje kontrole GSP-a u prethodna tri meseca u svim saobraćajnim pogonima GSP-a?- pita u dopisu sekretar gradskog odbora „Sloge“ Nebojša Aleksić.

On navodi da se većina autobusa GSP „Beograd“ i sa brojnim, evidentnim neispravnostima, svakodnevno svesno upućuje na ulicu, samo da bi se prividno ispunilo zahtevano brojno stanje vozila u saobraćaju.

„U saobraćaj se puštaju vozila sa neispravnom signalizacijom, bez propisane opreme od značaja za bezbednost koju ne poseduje velika većina vozila GSP, sa istrošenim i izlizanim pneumaticima, pa do još ozbiljnijih neispravnosti, u radu upravljačkih i kočionih sistema“, navodi se u dopisu.

Sindikat traži i pojašnjenje incidenta koji se dogodio rano ujutru u nedelju, kada je iz pogona „Karaburma“ ukraden autobus, kao i odgovor na pitanje kako se dogodilo da svi bezbednosni sistemi zakažu.

„Kada je uočeno da vozilo nije u garaži pogona i da li je slučaj odmah prijavljen policiji ili se to učinilo sa zakašnjenjem? Da li je utvrđeno na koji način je NN lice koje je otuđilo autobus pristupilo unutrašnjosti objekta pogona, s obzirom da su na ulazima u objekte GSP angažovani radnici privatne firme za obezbeđenje, uz nadzor referenata unutrašnje bezbednosti preduzeća?“, stoji u dopisu.

Sindikat ukazuje i na loš sistem video-nadzora, koji je u pogonu „Karaburma“ u zoni oko garaže, kako kažu, neupotrebljiv.

„To daje prostor za brojne zloupotrebe i mahinacije, krađu rezervnih delova, i pristup neovlašćenih lica samom pogonu. Kamere koje su postavljene uz ogradu garaže u Mirijevskom bulevaru usmerene su tako da snimaju nebo, krošnju obližnjeg stabla i jednu određenu tačku na trotoaru, što je jasno svakom prolazniku koji se zatekne tu. Da li je organizaciona jedinica „Korporativna bezbednost“ upoznata sa tim i šta je uzrok tome?“, navodi se u pitanjima upućenim direktoru GSP.

U dopisu se skreće pažnja i na moguću materijalnu štetu koja je nastala u toj krađi, jer je, prema nezvaničnim informacijama, iz rezervoara autobusa istočena određena količina nafte, a postavlja se i pitanje koji rezervni delovi su pronađeni u ormarićima zaposlenih nakon akcije Unutrašnje kontrole sprovedene posle tog incidenta.

Podsetimo, u nedelju ujutru autobus je ukraden iz pogona „Karaburma“ tako što se bivši zaposleni predstavio kao vozač i neometano izvezao autobus iz garaže, kako je saopštio sindikat „Sloga“ u GSP. Nezvanično, ukradeni autobus kasnije pronađen napušten, dok su kamere bile isključene a hard-disk koji beleži snimke uklonjen iz vozila. Tada je sindikat „Sloga“ reagovao i zatražio odgovornost rukovodstva jer, prema njihovim navodima, firma poseduje tri prstena bezbednosti koja su, sva tri, zakazala.

„U takvim okolnostima u firmu može da uđe ko god hoće i uradi šta god hoće, što je opasno i za zaposlene ali i za građane koji se voze tim vozilima“, naveo je prekjuče Nebojša Aleksić, predsednik tog sindikata i dodao da se „unutrašnja kontrola više bavi progonom nepodobnih sindikalaca nego bezbednošću kompanije“.

U požaru u saobraćajnom pogonu „Novi Beograd“ koji se desio u ponedeljak, na dva autobusa je pričinjena velika materijalna šteta, dok je jedan autobus manje oštećen. SOS sindikat u GSP „Beograd“ oglasio se povodom ovog događaja zahtevajući utvrđivanje odgovornosti rukovodilaca i sa navodima da je bilo problema prilikom gašenja požara te da rukovodstvo treba javnosti da pruži sve informacije o tome.

Rukovodstvo

Smenjeni direktor autobuskog podsistema Srđan Komatina je u GSP „Beograd“ zaposlen od 2001. godine, a pre poslednje funkcije radio je kao projekt menadžer, direktor i zamenik direktora SP „Karaburma“. Na čelu GSP „Beograd“ se trenutno nalazi Radiša Momčilović koji je pre nekoliko meseci zamenio dugogodišnjeg čelnika tog javnog gradskog preduzeća Željka Milkovića.

Povezani tekstovi