Struka protiv izmeštanja Starog savskog mosta 1Foto: Bojana Bačić /Danas

Predstavnici stručne javnosti danas su još jednom izrazili protivljenje odluci vlasti Beograda da izmeste Stari most na Savi.

Stari most na Savi na treba izmeštati jer predstavlja kulturno-istorijsku znamenitost grada Beograda i praktično je poslednji sačuvani most iz Drugog svetskog rata koji je izgradila nemačka vojska, istakao je na konferenciji za novinare konzervator i restaurator Vladimir Pajić.

On je podsetio da je taj most izgradila nemačka vojska 1942. godine i da je njegovo rušenje 1944. godine prilikom oslobađanja Beograda sprečio učitelj Miladin Zarić.

Prema njegovim rečima, Stari most predstavlja i deo istorijskog konteksta kompleksa logora na Starom sajmištu, jer je bio deo originalne rute kojom su vožene žrtve između tog fašističkog logora i stratišta u Jajincima.

Pajić je istakao da je apsurdno govoriti da je most ružan, kada je u pitanju kulturno-istorijski spomenik velikog značaja. On je podsetio da se u užem delu starog gradskog jezgra nalazi nekoliko zaštićenih celina, poput Kalemegdana, Savamale i Kosančićevog venca.

Saobraćajni inženjer Dragomir Lukić odbacio je tvrdnje da je jedan od razloga za izmeštanje mosta potreba da širina luke bude 150 metara za nesmetanu plovidbu rekom, jer je po međunarodnim standardima potrebna širina od 45 metara.

Lukić je upozorio da će izmeštanje Starog mosta dodatno povećati gužve na tri preostala mosta u Beogradu i upitao zašto do sada gradske vlasti nisu pretvorile stari železnički most preko Save u pešačko-biciklistički most, što je moglo da se uradi uz mala ulaganja.

On smatra da je trebalo graditi tzv. tvin most – odnosno da se pored sadašnjeg mosta izgradi novi most za drumski saobraćaj, a da Stari most postane pešačko-biciklistički.

Lukić smatra da je za oko 65 miliona evra, koliko je planirno da košta izgradnja novog mosta, mogao da se izgradi novi most i da se rekonstruiše stari, a na to treba dodati i 15 miliona evra za izmeštanje konstrukcije Starog mosta. On je ukazao da su cene izgradnje novih mostova u Srbiji veće nego sličnih projekata u inostranstvu, kao i kada su u pitanju novi autoputevi.

Lukić takodje sumnja u validnost ankete na portalu gradske uprave, na osnovu koje je doneta odluka da se konstrukcija Starog mosta prenese u park Ušće.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari