Na Sajmu nekretnina u Kanu, 12. marta, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je, predstavjajući grad, rekao: „Na dan kada je ubijen Zoran Đinđić, premijer i prvi demokratski izabrani gradonačelnik Beograda najbolji način da mu se odužimo je da baš na ovom mestu pokažemo da Beograd sledi njegovu evropsku viziju. Mi nemamo nameru da stanemo. Moramo da sagradimo most na Savi kod Ade Ciganlije“.


Očigledno, u vreme kada je Zoran Đinđićbio gradonačelnik, Dragan Đilas nije bio u Beogradu pa ne zna da je 1. marta 1997, šestog radnog dana po izboru za gradonačelnika, Zoran Đinđićposetio Sektor za metro; da je četiri sata razgovarao sa glavnim projektantima Beogradskog metroa; „Samo sa metroom Beograd će biti evropska metropola“, rekao je tada gradonačelnik i dao nalog da se uradi projekat Metro mosta na poziciji Nemanjine ulice; da je projekat urađen i revidovan 1999; obalni stubovi mosta obeleženi na terenu; da je bombardovanje prekinulo početak izgradnje Beograda sa metro sistemom. Ne zna da „most na Savi kod Ade Ciganlije“, koji pominje u Kanu, nije vizija gradonačelnika Zorana Đinđića, to je „vizija“ potpredsednika IO grada Ljubomira Anđelkovića i bivšeg direktora Direkcije za građevinsko zemljište Siniše Nikolića, „vizija“ koja je, decembra 2003, devet meseci posle ubistva Zorana Đinđića, nametnuta Beogradu (most na tome mestu nije planiran u GUP-BGD-2021).

Ove činjenice dogodile su se pre izbora aktuelnog gradonačelnika, pa je prirodno što ih ne zna, ali nije prirodno da se „vizija“ Lj. A. proglasi za „evropsku viziju“ Zorana Đinđića i tako prećuti da je 2003. formirana „interesna grupa“ za izgradnju mosta preko Ade, koja je šest godina (2003-08) ignorisala upozorenja urbanističko-građevinske javnosti da je automobilsko-tramvajski most preko Ade: nefunkcionalan i basnoslovno skup; da će se 240 miliona evra, koliko treba da košta most sa navozima i priključcima, „baciti u bunar“ jer se srednje vreme putovanja u gradu ni za sekund neće smanjiti.

Posebno zabrinjava što je propuštena prilika da se svetskoj javnosti saopšti istina: da je vizija prvog demokratski izabranog gradonačelnika Beograda – Beograd sa metro-sistemom; da se u vreme svetske ekonomske krize mora, kako je rekao predsednik Boris Tadić, investirati isključivo u razvojne projekte; da to, naravno, nije „vizija“ Lj. Anđelkovića i most interesne grupe – većje to metro-most Zorana Đinđića.

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari