Ponižavanje Nišlija 1

„Takav dokument ne postoji“ i „Takav dokument ne posedujemo“, odgovori su Ministarstva saobraćaja na zahteve Danasa da mu se dostave dokumenti u kojima se navode konkretne obaveze države prema aerodromu „Konstantin Veliki“ i gradu Nišu nakon što ga je ona pre dva i po meseca besplatno preuzela…

… kao što ne postoji i dokumenti u kojima se vide planirane investicije države u taj aerodrom za 2019, plan linija u narednom periodu i garantuje da broj zaposlenih neće biti smanjen.

Činjenica da ne postoji „ama-baš-nijedan“ dokument u kojem su precizirane obaveze države prema niškom aerodromu dovodi u pitanje verodostojnost prethodnih, a velikih verbalnih obećanja „visokih“ zvaničnika glede njegovog poslovanja, investicija i razvoja. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je najavio da će država nakon preuzimanja ovog aerodroma, koji će narednih godina postati „najvažniji srpski aerodrom“, u njega ulagati „još mnogo više“. Resorna ministarka Zorana Mihajlović je dala reč da će ubuduće „rasti“ investicije, broj linija, broj putnika i broj zaposlenih, a da će cene aerodromskih usluga „ostati iste“. Ministarka i niški gradonačelnik Darko Bulatović su, čak, precizirali da će grad Niš „biti oslobođen“ finansijskih obaveza u iznosu od 1,6 milijardi evra koje duguje Ministarstvu odbrane za ustupljenih 157 hektara zemljišta u civilnom delu aerodromskog kompleksa po ugovoru iz 2010.

Dodatnu sumnju u ova, ispostavilo se – maglovita obećanja predstavnika vlasti unosi i njihovo direktno ili indirektno priznanje da koncesioni ugovor za aerodrom „Nikola Tesla“ predviđa mogućnost plaćanja državne odštete koncesionaru, francuskoj kompaniji Vansi erport, ukoliko niški i drugi aerodromi u radijusu od 150 do 230 kilometara od Beograda usluže više od milion putnika godišnje. Na građanskim protestima u Nišu, u organizaciji Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, upozoreno je da država i ne preuzima „Konstantina“ kako bi unapredila njegovo poslovanje, već da bi ga stavila pod kontrolu. Aerodrom je, podsetili su oni, u poslednje četiri godine zabeležio ozbiljnu poslovnu ekspanziju, a broj putnika je sa 1.300, koliko je imao 2014, povećao na 330.000, u 2017. godini, zahvaljujući pre svega niskim cenama aerodromskih usluga.

Ukoliko se, doista, bude ispostavilo da je država Srbija besplatno uzela jedan perspektivni aerodrom, koji je prozor u svet, komparativna prednost i jedan od najvažnijih „faktora razvoja“ jednog njenog grada, a za uzvrat pružila samo maglovita obećanja o njegovom razvoju, to, u perspektivi, neće biti dobro ni za koga.

Ali, zar bi bilo prvi put da ona, iliti aktuelna državna vlast, olako obeća „avione i kamione“, a onda prevari, zakine i ponizi svoje građane?

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari