U tom cilju koriste se lažima, manipulacijom i satanizacijom svega što Vučić uradi, samo zato da bi od javnosti sakrili činjenicu da se u Srbiji živi nikad bolje. To bi, ukratko, bio zaključak analize novinarske mreže Antidot „Brevijar političkog licemerja u Srbiji – početkom XXI veka“.

U trapavom pokušaju da kao vodeće reformatore u Srbiji izjednače Zorana Đinđića i Aleksandra Vučića, Antidot se osvrnuo na pisanje pojedinih medija, izjednačavajući objektivno, nezavisno i kritičko novinarstvo sa mržnjom i animozitetom. Naravno, u toj „mržnji“ prednjači list Danas, okarakterisan kao tabloid, ali nam za vratom dišu i nedeljnici NIN i Vreme.

„Po ostrašćenosti u iskazanoj mržnji u iskazivanju kritike reformskih vlada, izdvajaju se tabloidi Blic, Kurir i Danas, nedeljnici Vreme i NIN, a u zavisnosti od perioda i postojanja i mnoge druge dnevne novine i televizije poput tabloida Balkan i Nacional ili televizija BK, B92, N1 i drugih. Među ličnostima koje su se isticale u istoj delatnosti bili su Aleksandar Tijanić, Ljiljana Smajlović, Predrag Popović, Olja Bećković, Dragoljub Žarković, Slaviša Lekić, Dragoljub Petrović, Milan Ćulibrk i mnogi drugi“, navodi, između ostalog Antidot.

Da bi potvrdili svoje navode, „nezavisna medijska mreža“ kako sebe nazivaju, izdvojili su nekoliko tekstova našeg lista i potpuno proizvoljno ocenili ih kao lažne. Jedan od njih se bavio krajnje ponižavajućim položajem radnika u Juri, koji nemaju pravo na pauzu, slobodne dane ili bolovanja, a kako bi bili produktivniji u radu, primorani su da nose pelene. Serijal tekstova koji je napisao Danas, a potom su se o ovoj temi bavili i drugi nezavisni mediji, ukazao je na robovski položaj radnika u Srbiji ne samo u Juri nego i u drugim fabrikama inostranih investitora čiji dolasci su pompezno najavljivani. Naravno da takvo izveštavanje ne ide u prilog Aleksandru Vučiću niti braniocima njegovog lika i dela, ali u analizi koja se predstavlja kao „ozbiljna“ zaključiti da je tekst lažan, bez i jednog argumenta ili dokaza, predstavlja klevetu i obmanjuje javnost,

Milan Ćulibrk, glavni urednik NIN-a, kaže za Danas da mu je drago što se našao u tako probranom društvu i da bi sa ljudima koje je Antidod „prozvao“ rado pio kafu svaki dan.

– Što se tiče njihove „analize“, mogu samo da kažem da je neverovatno da se svako ko misli svojom glavom okarakteriše kao mrzitelj Vučića. Drugo, sve što je ikada napisano u NIN-u je tačno. Da nije tako mi bismo bili tuženi i gubili bi sporove. Mi pišemo istinu, a što se ona nekom ne sviđa, nije naš problem – ističe Ćulibrk.

Antidotova analiza koja pretenduje da bude ekonomska pada u vodu već na prvi pogled, kada se među uspehe Aleksandra Vučića navode projekti koji su završeni tek na maketama, sa akcentom na „Beogradu na vodi“. Sporno je i citiranje kolumnista, koji u formi kolumne imaju pravo na lični stav, te se njihovi vrednosni sudovi nikako ne mogu dovesti u vezu sa „kočenjem reformi“. Poseban pasus zaslužio je Slaviša Lekić, koji nije želeo da komentariše izveštaj, poručivši da ne želi da „komentariše stavove grupe građana Bebe Popovića“.

Višak u kasi, manjak u razumevanju

Danasov tekst „Višak u kasi nije dobar za privredni rast“, takođe je predmet Antidotove analize, međutim, kolege se nisu potrudile ni da ga pročitaju, već su samo komentarisale naslov zaključivši da predstavlja očiglednu mržnju prema Vučiću i njegovim uspešnim ekonomskim reformama.

„Kampanja“

„U kampanji protiv vlade Aleksandra Vučića na dnevnom nivou prednjači list Danas koji objavljuje naslove poput Vlast u paralelnoj stvarnosti; Istekli rokovi Vučićevih obećanja; Vučić bi da svira na dva klavira ili Skroman epilog velikih obećanja“, navodi Antidot, takođe bez analize samih tekstova i uz nakaradnu konstataciju da naslovi predstavljaju „kampanju“.