CEP: Potrošači u Srbiji u lošijem položaju u poređenju sa EU 1Ilustracija Foto: Stefana Savic

Nevladina organizacija Centar za evropske politike (CEP) danas je, povodom 15. marta – Svetskog dana prava potrošača, upozorila da je stanje zaštite potrošača u Srbiji nezadovoljavajuće i da su oni u Srbiji u lošijem položaju u poređenju sa potrošačima u Evropskoj uniji.

Uobičajena praksa trgovaca u Srbiji je da daju negativan odgovor na reklamaciju, potrošačkim organizacijama nedostaje veća podrška države, a kada problem dođe do suda, potrošači takođe nisu dovoljno zaštićeni, ukazao je CEP u saopštenju.

Programski menadžer CEP Dušan Protić istakao je da je,pravno gledano, Srbija zaštitu prava potrošača „uvezla“ iz EU, sa čijim pravom je uklađen i važeni Zakon o zaštiti potrošača, ali da je, uprkos tome, stvarni položaj potrošača i dalje daleko lošiji od nego u zemljama EU?

Razlozi slabe primene su, objasio je on, nedovoljni i neefikasni mehanizmi nadzora nad poslovanjem trgovaca u pogledu ostvarivanja propisanih obaveza u odnosu na potrošače, neadekvatni instrumenti za zaštitu potrošača, kao i nizak nivo obaveštenosti o pravima potrošača.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari