Mihajlo Crnobrnja Foto: Medija centar

On je u razgovoru sa novinarom FoNeta Milenkom Obradovićem, u okviru serijala Press extra, uočio da u srpskim medijima ima više autocenzure, nego cenzure, kao i da u Srbiji danas mnogi „operišu sa kvazi vestima“.

„Savetovao bih da se situacija u medijima postavi na jednu razinu u kojoj neće dominirati rijaliti i lažne vesti, ali mislim da bi građani trebalo, pre svega, iz sopstvenog interesa i boljeg razumevanja stvari, pažljivo da biraju medije“, precizirao je Crnobrnja.

Prema njegovom mišljenju, i državne institucije i civilno društvo u svom rezonovanju moraju da se oslanjaju na činjenice i proverene izvore.

Kao primer uticaja medija na stavove javnosti, Crnobrnja je označio izveštavanje o procesu evropskih integracija i rast evroskepticizma.

On smatra da rast evroskepticizma nije problem samo u Srbiji i regionu, nego i u zemljama članicama Evropske unije, poput Italije i Francuske.

Jedan od načina za borbu protiv evroskepticizma jeste da u medijima promovišemo ideju, istinu i činjenice, a ne hipoteze o tome šta ne valja, poručio je Crnobrnja.

Upitan kako ocenjuje situaciju u medijima u Srbiji, Crnobrnja je odgovorio da je stanje šaroliko, kao i da bi u njihovom radu trebalo da postoje jasniji kriterijumi.

Što se medija tiče, stanje je vrlo šaroliko. Neko može da kaže da je to demokratija, što je na izvestan način sasvim tačno, ocenio je Crnobrnja.

On, ipak, misli da bi trebalo da postoje kriterijumi za biranje onoga što ide u javnost i što bi na neki način isključilo lažne vesti, zaključio je Crnobrnja.