Građani Srbije nedovoljno informisani o ishrani 1Foto: Pixabay/ElasticComputeFarm

Više od 40 odsto potrošača u Srbiji ne zna koliko kalorija je potrebno uneti organizam u toku dana, pokazala su istraživanja o uravnoteženoj ishrani u okviru kampanje „Teži ravnoteži“, saopšteno je danas na skupu o pravilnoj ishrani.

Istraživanje, sprovedeno u prodavnicama „Maxi“, „Tempo“ i „Shop&Go“ u Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i Beogradu, pokazalo je da više od 45 odsto građana misli da treba da ima manje od pet obroka dnevno, dok isto toliko njih ne zna koliko je soli preporučeno u toku dana.

Rukovodilac službe Privredne komore Srbije (PKS) za poljoprivredu, Dimitrije Ivanović, podsetio je da je kampanja „Teži ravnoteži“, nastala iz Nacionalnog programa Ministarstva zdravlja i Udruženja za prehrambenu industriju PKS za prevenciju gojaznosti.

„Odlučili smo da napravimo kampanju gde bi edukovali građane o važnosti izbalansirane i zdrave ishrane: koliko je potrebno kalorija, šećera, masti. Razgovarali smo i s Ministarstvom prosvete da to uđe u kurikulum školstva, to je sledeći korak koji bi trebalo da se iskoristi“, rekao je Ivanović.

Pomoćnica ministra zdravlja Vesna Knjeginjić kazala je da je jedan od ciljeva programa da se „na lak i jednostavan način svima daju relevantne i zdravstveno ispravne informacije o zdravom načinu ishrane i izboru zdravih namirnica“.

„Početne analize koje smo radili u istraživanju Svetske zdravstvene organizacije, pokazale su da su deca od prvog do četvrtog razreda u 34 odsto gojazna ili imaju karakteristike gojaznosti“, rekla je Knjeginjić.

Članica radne grupe za izradu Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti dece i odraslih, Snežana Lešović, istakla je da se u vsetu govori o „epidemiji gojaznosti“, s kojom je suočena i Srbija.

Podsetila da su još pre šest godina podaci pokazivali da je svako treće dete u Srbiji prekomerno uhranjeno.

„Dve trećine osoba u Srbiji ima višak kilograma, dok više od 80 odsto gojaznih adolescenata ostaje gojazno i kada postanu odrasli“, navela je Lešović.

Objasnila je da „gojaznost nije estetski problem“, već je to „najčešće hronično oboljenje, udruženo s brojnim komplikacijama: sve veći broj dece ima hipertenziju, dijabetes tipa dva, ortopedske, respiratorne probleme, metabolički sindrom“.

Stručnjak kompanije „Delez Srbija“ za održivi razvoj, Uroš Radojević, naveo je da su studenti medicine u prodavnicama „Maxi“, „Tempo“ i „Shop&Go“ obučavali kupce kako da čitaju deklaracija proizvoda, radi zdrave ishrane.

„Spremamo se za novi sistem nutritivnog obeležavanja proizvoda, pojednostavljeni sistem, na prednjoj strani ambalaže, da potrošači jednim pogledom vide kakav je nutririvni kvalitet proizvoda“, najavio je Radojević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari