Istraživanje: U Srbiji pet miliona građana koristi digitalne servise na mobilnom telefonu 1Foto: Pixabay/JESHOOTS-com

U Srbiji je u 2019. godini oko pet miliona građana koristilo digitalne servise na mobilnom telefonu, pokazalo je istraživanje agencije TMG Insights, saopšteno je danas.

Digitalne servise podjednako koriste muškarci i žene, najviše mladi, i to postpejd korisnici Telenora, koji su i najzadovoljniji uslugama i mrežom u odnosu na korisnike ostalih operatera, navodi se u saopštenju agencije.

Najviše se koristi Viber, izjasnilo se 77 odsto ispitanih u poslednjem kvartalu 2019. godine. Na drugom mestu je Facebook (68 odsto), na trećem Instagram (59 odsto), a slede Facebook Messenger (59 odsto) i WhatsApp (55 odsto).

Najveći rast do kraja 2019. godine, u odnosu na prvi kvartal 2018. godine, beleži Instagram (18 odsto), WhatsApp (13 odsto) i Viber (10 odsto).
Polovina ispitanih građana čita vesti preko novinskih aplikacija na mobilnom telefonu, a mape, navigaciju i turističke aplikacije koristi nešto manje od trećine.

Sve je više građana koji gledaju TV programe na mobilnom telefonu, kao i onih koji igraju igrice, dok desktop ili laptop računar koristi skoro 80 odsto ispitanika.

Konzole za igrice, ko što su Playstation, Nintendo Wii, Xbox, ima oko šest odsto anketiranih, dok pametni sat (Apple, Pebble, Samsung Galaxy) koristi tri odsto.

„Iako mali procenat građana ima najsavremenije digitalne uređaje i servise, kao što su pametni uređaji za domaćinstvo, uređaj za virtualnu stvarnost, pametne narukvice ili slično, u Srbiji taj broj iz meseca u mesec sve više raste, navodi se u saopštenju.

TMG Insights je deo velike istraživačke grupacije Kantar. Ta međunarodna kompanija za tržišna i društvena istraživanja posluje u Srbiji više dvadeset godina (bivši TNS Medium Gallup).

Istraživanje se sprovodi mesečno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1.200 građana, uzrasta od 15 do 65 godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari