Bivši direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić osuđen je juče na pet godina zatvora pred Specijalnim sudom u Beogradu, a dvojica suoptuženih na po četiri godine, dok je jedan oslobođen. Osuđeni su oglašeni krivim za štetu nanetu Železnici od preko 1,2 miliona evra, prilikom sporne nabavke lokomotiva.

Bivši pomoćnik direktora za vuču i vozna sredstva ŽTP Beograd Zoran Milićević osuđen je na četiri godine zatvora, kao i zastupnik preduzeća Korel iz Londona i odgovorno lice u privatnom preduzeću Sibeks Milorad Čelebić.

Pomoćnik direktora sektora za vuču i tehničku dokumentaciju Železnica Dragoslav Pejčić pak oslobođen je optužbi. Na ovu presudu i osuđeni i tužilaštvo imaju pravo da se žale Apelacionom sudu.

Sud je našao da je nabavka šest dizel električnih lokomotiva od Slovenačkih železnica i 10 dizel motornih vozila od švedske kompanije Šveden reil, mogla da se obavi i u Srbiji. Prema presudi, lokomotive iz Slovenije kupljene su po znatno višoj ceni preko preduzeća posrednika, a ne direktno od slovenačkog ponuđača, a isti je slučaj i sa švedskim lokomotivama. Iz Železnica Srbije najavljeno je da će u parnici tražiti naknadu štete, ali da će njen iznos tek biti utvrđen.

Šarančić je uhapšen juna 2010, u pritvoru je proveo više od 13 meseci, a suđenje je počelo u januaru 2011. Na početku suđenja Šarančič je ustvrdio da je proces politički montiran posle njegovog sukoba sa čelnikom DS i gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom. 

Šarančić: Velika nepravda i sramota

Bivši direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić rekao je juče da je presuda kojom je osuđen na pet godina zatvora velika nepravda i sramota za srpsko pravosuđe i da je proces protiv njega politički. „Očigledno je da bivši režim ima uticaja na donošenje ovakvih odluka. Verujem braniocima i da će Apelacioni sud doneti oslobađajuću presudu“, rekao je Šarančić novinarima ispred Specijalnog suda. On je istakao da bi trebalo da dobije priznanje, a ne sudski epilog zbog nabavke šest dizel električnih lokomotiva od slovenačkih železnica i 10 dizel motornih vozila od švedske kompanije „Šveden rejl“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari