Od pisma Ani Frank do Starog sajmišta 1

Draga Ana, pišem ti iz Novog Sada. To je mali grad na severu Srbije. Zovem se Ana.

Isto kao i ti. Ti mene ne poznaješ, ali ja tebe dobro znam. Rodila sam se 2007. godine. Sada je kraj maja 2020. godine. Uskoro ću imati 13 godina. Isto onoliko koliko si ti napunila kada si u izlogu prodavnice ugledala crveno-beli karirani notes sa zlatnom kopčom koji ti je tata kupio za rođendan. Onaj u kome si kasnije pisala svoj dnevnik.

Ovo je deo rada „Pismo Ani Frank“ učenice Ane Šćepanović iz novosadske osnovne škole „Petefi Šandor“, koja je osvojila prvo mesto u okviru kategorije literarnih radova na konkursu „Holokaust – Kultura sećanja 2021 – Mesta stradanja i sećanja“ organizacije Haver Srbija.

Na konkursu, koji se organizuje petu godinu zaredom povodom 22. aprila – Dana sećanja na žrtve Holokausta, genocida i drugih žrtava fašizma u Drugom svetskom ratu, ukupno je nagrađen 21 učenik/a iz 17 osnovnih i srednjih škola u Srbiji. Pozivu na konkurs odazvale su se škole iz 13 gradova, a pristiglo je čak 80 radova od kojih je 24 bilo u sekciji literarnih radova, 40 u sekciji likovnih radova i 16 u sekciji multimedijalnih radova.

Drugo mesto u kategoriji literarnih radova osvojio je rad „Mesta stradanja i sećanja“ Mine Dragićević iz čačanske gimnazije, a treće mesto rad „Nada poslednja umire“ Ive Ponjavić iz OŠ „Desanka Maksimović“ iz Gornjeg Milanovca.

U kategorji likovnih radova prvo mesto osvojila je Lidie Naomi Caran iz OŠ „Sveti Georgije“ iz Uzdina za svoj rad „Sećanje na Staro sajmište“, drugo mesto osvojio je rad „Otpor i pobeda“ Maše Torlaković iz kraljevačke OŠ „Petar Nikolić“, dok je treće mesto osvojio rad Breme mira Andree Đolović iz OŠ „Sveti Georgije“ iz Uzdina.

U kategoriji multimedijalnih radova prvo mesto osvojio je rad „Kako se odnosimo prema spomenicima“ učenica Melise Jonašku, Aleksandre Motorožesku i Melise Spariosu iz OŠ „Sveti Georgije“ u Uzdinu, drugo mesto rad „Jevrejsko groblje u Uzdinu“ Loreane Balan, Đorđete Zgajba i Sebastiana Kondana, takođe iz OŠ „Sveti Georgije“, a treće mesto osvojila su dva rada: „Staro sajmište“ Marijane Brašnjović iz beogradske Železničke tehničke škole i „Holokaust – kultura sećanja“ Nataše Bogdanović i Jovane Đurović takođe iz te škole.

Od 2017. do 2020. oko 350 učenika učestvovalo je na konkursu „Holokaust – Kultura sećanja“, kao deo projekta „Znanje = tolerancija“, koji su omogućili Ambasada SAD u Srbiji kroz male grantove za promociju demokratije i demokratskog drustva, Savez jevrejskih opština Srbije i Dutch Jewish Humanitarian Fund.

O projektu

Projekat „Znanje = tolerancija“ organizacije Haver Srbija svojim obrazovno-vaspitnim programom podstiče kognitivni i socijalni razvoj učenika i pomaže rad nastavnika i profesora u Srbiji. Cilj je da se podigne nivo znanja i svest mladih o kulturi, tradiciji i običajima manjinskog naroda u Srbiji, kao i da se suprotstave predrasudama, ksenofobiji, antisemitizmu i bilo kom obliku diskriminacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari