U nesreći koja se dogodila u noći između utorka i srede prilikom sletanja aviona Erbas A 310 kompanije „Sudan ervejz“, prema najnovijim procenama, izgorelo je ili se ugušilo zbog otrovnih gasova, najmanje 100 putnika, prenele su svetske agencije. Prema rečima zvaničnika, avion sa 203 putnika i 14 članova posade, zapalio se neposredno posle sletanja na pistu aerodroma u Kartumu.

U nesreći koja se dogodila u noći između utorka i srede prilikom sletanja aviona Erbas A 310 kompanije „Sudan ervejz“, prema najnovijim procenama, izgorelo je ili se ugušilo zbog otrovnih gasova, najmanje 100 putnika, prenele su svetske agencije. Prema rečima zvaničnika, avion sa 203 putnika i 14 članova posade, zapalio se neposredno posle sletanja na pistu aerodroma u Kartumu. Prema najnovijim izveštajima, udes je preživelo 113 ljudi, ali pošto su mnogi od njih u kritičnom stanju, moguće je da će se broj žrtava povećati za više desetina.

Dve slične nesreće istog tipa aviona

U sličnoj nesreći aviona Erbas A 310 koji je leteo na liniji Moskva – Irkutsk u Rusiji, gotovo tačno pre dve godine, izgorelo je više od 120 osoba, među njima i osmoro dece. Šezdeset ljudi je preživelo udes, ali neki od njih su zadobili teške opekotine. Avion se zapalio prilikom sletanja u grad na obali Bajkalskog jezera, odnosno plamen se iznenada pojavio dok je Erbas još rulao po pisti. „Ćerka mi je rekla da je avion, dok je rulao po pisti, iznenada ubrzao, pa se naglo zaustavio. Svi putnici poleteli su napred. Ona je sedela u srednjem delu, nedaleko od izlaza za slučaj opasnosti. Starija unuka rekla mi je da su ljudi koji su otvorili te izlaze u trenutku živi izgoreli,“ svedočio je tada jedan od rođaka putnika za Bi-Bi-Si.

Isti tip aviona je i 2005. godine imao problem prilikom sletanja na aerodrom u Minhenu, kada je skliznuo sa piste, ali se na sreću nije zapalio.

Stručnjak za civilnu avijaciju Džim Ferguson tada je procenio da je mogući uzrok ovih katastrofa problem sa hidraulikom kočionih uređaja, što je kasnije i delimično potvrđeno.

Policija i uprava aerodroma saopštili su da je pokrenuta istraga o uzrocima nesreće. Jedan od preživelih članova posade je izjavio da su oni uspeli da izvuku mnogo ljudi iz zapaljenog aviona. Prema izjavama preživelih putnika, avion je prvo pokušao da sleti na kartumski aerodrom, ali je kapetan saopštio da odustaje zbog lošeg vremena. Avion se zatim uputio ka Port Sudanu na Crvenom moru i kružio šezdesetak minuta pre no što se vratio nad Kartum i ponovo pokušao da sleti.
Očevici su ocenili da je jaka peščana oluja smanjila vidljivost u vreme sletanja. Drugi putnik je rekao da sletanje nije „bilo uobičajeno“ i da se ubrzo po sletanju začula jaka eksplozija u desnom krilu aviona. „Pri sletanju motor aviona je zahvatio plamen, imao sam utisak da sam u paklu“, izjavio je putnik Kemal Edin Muhamed.
Veruje se da je požar zahvatio prvo pilotsku kabinu i rezervoare sa gorivom. Na mesto nesreće poslato je nekoliko autobusa koji su prevezli putnike u obližnje bolnice u Kartumu, a medicinske ekipe su takođe učestvovale u spasavanju.
Prema rečima šefa kontrole letenja na aerodromu u Kartumu Jusufa Ibrahima, još se ne zna uzrok eksplozije aviona, mada je bilo nagađanja da je reč o tehničkom problemu u motoru aviona, a nisu se isključivali ni teroristički akti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari