Res publika: Medijska politika gradske uprave u Kragujevcu je izraz političke volje 1Kragujevac Foto: Wikipedia

Iz ovog udruženja traže doslednu primenu medijskih zakona i ističu da privilegovani status uživa Radio televizija Kragujevac (RTK) ne samo među medijima u Kragujevcu, već predstavlja izuzetak i na medijskoj sceni Srbije, kao jedina televizija koja iz lokalnog budžeta direktno dobija novac za plate i redovno funkcionisanje.

Samo za funkcionisanje RTK od 2015. do 2019. godine, iz budžeta grada je plaćeno blizu 300 miliona dinara.

Podaci iz istraživanja Res publike pokazuju da je RTK kroz subvencije dobila nešto više od 174,5 miliona, a još 13, 5 miliona za usluge po ugovoru, odnosno za prenose skupštinskih zasedanja.

Ranije sprovedeno istraživanje konzorcijuma BIRN-a, NUNS-a i Fondacije Slavko Ćuruvija, pokazalo je da su subvencije u korist RTK tokom 2017. godine isplaćivane i skidanjem sredstava sa pozicija predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja.

Pažnju skreće i podatak o imovini i prihodima javnih funkcionera, dostupan u registru Agencije za borbu protiv korupcije.

U izveštaju s kraja septembra 2017. godine neto plata direktorke Radio-televizije Kragujevac iznosila je oko 76.000 dinara, da bi sredinom maja naredne godine, zarada bila povećana na 96.000 dinara, što je, kako navode iz Res publika, neuobičajeno veliko povećanje za rukovodioce preduzeća koja se finansiraju javnim novcem.

Posle neuspešne privatizacije, RTK je vraćena pod okrilje grada, po Uredbi Vlade Srbije koja je omogućila da se nakon raskida privatizacije, kapital preduzeća iz Registra akcija i udela besplatno prenese na grad ili opštinu, ali nije ograničila koliko takvo vlasništvo lokalne samouprave nad medijem može da traje.

RTK je zvanično u postupku privatizacije gotovo pune tri godine.

Opstanak RTK je budžet grada koštao skoro 130 miliona dinara, a tokom 2017. godine više od 107 miliona plaćeno je za dugove po osnovu sudskih presuda izvršnih poverilaca, i blizu 22 miliona za subvencije i naknade za prenose skupštinskih zasedanja.

S druge strane ostali kragujevački mediji na javni konkurs čekaju šest godina, pošto grad Kragujevac nikada nije sproveo konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa.

„Kragujevačka javnost ima i dodatni interes da se prema ovom pitanju odnosi sa naročitom pažnjom. Kako zbog značajnog iznosa novca građana koji je u prethodnom periodu uložen u Radio – televiziju Kragujevac, tako i zbog činjenice da nema garancija da personalne promene na čelu grada ili neka nova privatizacija, neće ponovo ugroziti rad ovog medija“, navodi Šumadijski centar za građanski aktivizam „Res publika“.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.