Foto: Stefana Savić

U  SBB-u navode da bi zbog odluke RTS-a da prava distribucije svog programa u inostranstvu proda domaćoj kompaniji Telekom, gledaoci u dijaspori mogli uskoro da ostanu bez programa javnog servisa, zbog, kako navode, višestruko podignutih cena od strane Telekoma.

Iz Telekoma navode da je na ovaj način izneto više netačnih informacija.

„Pre svega, RTS nije odlučio da prava distribucije svog programa proda Telekomu Srbija, već je Telekom Srbija pobedio na javnom pozivu, na koji se SBB nije ni prijavio, pa je upitno ko želi, a ko ne želi da distribuira program Javnog servisa“, navodi Telekom u saopštenju.

Dodaje se da kada je reč o ceni, „SBB tendenciozno zamenjuje teze“.

„Želimo da istaknemo da je cena od 1,2 evra formirana za distribuciju RTS-ovih programa tržišna, jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju svojih programa“, naveo je Telekom.

Važno je, kako navodi Telekom, da javnost zna da SBB svoje kanale prodaje po ceni od oko 2 evra, dok istovremeno RTS-ove kanale želi da plati po 33 puta nižoj ceni, iako su RTS-ovi kanali gledaniji od kanala SBB.

„Krajnja cena, koju gledalac plaća u ovom slučaju ne zavisi od Telekoma Srbija, već od provajdera čije usluge koristi. Na cenu nekog provajdera ka korisniku utiče i marža koju provajder određuje, a što je deo njegove poslovne politike. Primera radi, ako naša cena ka određenom provajderu iznosi 1,2 evra po korisniku, dok on tu istu uslugu od krajnjeg korisnika naplaćuje oko 15 evra, on time ostvaruje značajnu zaradu. S tim u vezi jasno je da naša korekcija cene, nikako ne može da bude ključni ili direktni faktor za povećanje cena ka krajnjem korisniku“, navodi Telekom.

Povezani tekstovi