Trifunović: Pandemija dodatno otežala tešku situaciju svih medija 1Foto: FoNet/ Velimir Ilic (Arhiva)

Pomoćnica ministarke kulture i informisanja Slavica Trifunović ocenila je danas da je pandemija kovid-19 uticala na skoro sva zanimanja, ali je dodatno otežala tešku situaciju svih medija i medijskih radnika u Srbiji.

Trifunović je, na onlajn konferenciji „Mediji u trouglu između pandemije, ekonomske krize i tehnoloških promena”, istakla da mediji imaju važnu ulogu u oblikovanju javnog mnenja, ali u teškim i izazovnim situacijama oni dobijaju posebno na značaju.

Građanima je u teškim vremenima potrebno sveobuhvatno, objektivno i pravovremeno izveštavanje i mediji u takvim situacijama imaju krucijalni značaj, rekla je ona.

Pokazalo se da je u konvergentnom medijskom okruženju svuda u svetu došlo do niza negativnih okolnosti, predočila je Trifunović, širenja panike, spekulacija, nepotpunih i neutemeljenih informacija do infodemije, koja je omogućila da se u okolnostima digitalnog okruženja neograničeno šire dezinformacije.

Trifunović je rekla da je pandemija na globalnom nivou dovela do rasta televizija kao izvora vesti i proverene izvore informacija, poput javnih servisa.

Štampani mediji su, više od elektronskih, pogođeni uticajem pandemije, rekla je ona i istakla da je već 2019. godine zabeležen najveći pad u medijskom sektoru, pa samo 30 odsto građana čita štampu.

U ovoj godini štampa beleži drastičan pad prihoda od oglašavanja i pad prodaje, rekla je Trifunović.

Trifunović je podsetila da je nova Medijska strategija usvojena početkom 2020. godine i ona je identifikovala niz ekonomskih, društvenih, institucionalnih, zakonodavnih i bezbednosnih izaziva sa kojima se suočavaju mediji i medijski radnici i koji se hitno moraju rešavati.

Početkom ovog meseca usvojen je i Akcioni plan sa nztom mera i aktivnosti koje će se sprovoditi u naredne dve godine, istakla je Trifunović.

Ambasador Hrvatske u Srbiji Hidajet Biščević rekao je da se u „Bermudskom trouglu” pandemije, ekonomske krize i digitalnih promena, odvija najdramatičnija promena u karakteru medijskog sveta.

Tamo gde su, metaforički, huligani i harlekini glavni politički igrači, njihovi raskalašni medijski dvojnici sprovode socio-lobotomijski eksperiment, oblikujući novu društvenu stvarnost, rekao je Biščević i dodao da je korona došla kao vrhunac tog virusa.

Da li nas je korona opomenula? Tragičan odgovor je da očigledno nije, jer kao i što međunarodni odnosi čekaju sveobuhvatni reset, tako i medijske politike čekaju vakcinu protiv vlastitih virusa, rekao je on.

Predsednik Federacije periodične štampe Džejms Hjuz ocenio je da je pandemija uticala na kompanije da traže nove izvore rasta, sticanje novih veština, ideja i načina kako su do sada poslovale.

Veliki bum nastao je u čitanju, povećan je broj pretplata, zabeležen je rast e-trgovine, pandemija je ubrzala procese koji su već bili u toku, ocenio je Hjuz.

Ovo je godina u kojoj su digitalne pretplate postale srž poslovanja brojnih kompanija, ocenio je on i naveo da je Njujork tajms za devet meseci povećao broj pretplatnika za milion.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.