Učitelji iscrpljeni, ali nisu svi za onlajn rad 1Foto: EPA-EFE/ Darek Delmanowicz

Sindikat obrazovanja Srbije zatražio je juče obustavljanje neposredne nastave u obrazovnim ustanovama, od predškolskog do visokog, do smirivanja krize, kako bi sačuvali zdravlje zaposlenih i dece.

Taj sindikat je u dopisu Vladi, Ministarstvu prosvete i Kriznom štabu naveo da je, prema podacima koje imaju, broj obolelih učenika i zaposlenih u obrazovanju izuzetno veliki, a izvođenje nastave je dovedeno u pitanje zbog sve većeg broja zaposlenih koji su na bolovanju. Sa ocenom SOS-a da su zaposleni i đaci koji nastavu slušaju u učionicama u neravnopravnom položaju u odnosu na one koji održavaju nastavu na daljinu, slaže se i Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Međutim, anketa Saveza učitelja Srbije, je pokazala da su mišljenja među učiteljima podeljena – u većim gradovima, poput Beograda i Niša učitelji smatraju da treba preći na onlajn časove dok je u manjim sredinama suprotno. Zbog toga će Savez predložiti nadležnim da se, spram epidemiološke situacije u pojedinim opštinama i gradovima, donose odluke o eventualnom prelasku na nastavu na daljinu. Za takav pristup se zalaže i Ministarstvo prosvete, ali odluku o tome ko prelazi na onlajn rad donosi Krizni štab, zbog čega ni samo Ministarstvo ne zna unapred ishod.

Strukovno udruženje i sindikati se slažu da su učitelji iscrpljeni jer su jedini (sem predškolstva) koji od septembra nastavu drže u školi.

Učiteljica Vesna Jerotijević, članica Unije sindikata prosvetnih radnika, kaže da su učitelji, ne samo u nepovoljnijem položaju od kolega iz predmetne nastave, već su zanemareni i zapostavljeni.

– Zaposleni u osnovnim školama bili su do te mere marginalizovani, da su se u prvoj podeli prioriteta za imunizaciju našli u trećoj grupi. Iako je takva vrsta nebrige o nastavnicima i učiteljima u međuvremenu ispravljena i dalje nemamo precizne podatke o broju vakcinisanih i revakcinisanih. Međutim, nepravda sa kojom smo od početka školske godine suočeni u odnosu na naše kolege u predmetnoj nastavi, jeste da smo isto plaćeni, iako smo angažovani sa dodatnim brojem časova u neposrednoj nastavi. Velikom broju učitelja smeta degradacija našeg poziva od strane Ministarstva prosvete, jer smo deklarisani kao lica zadužena za čuvanje dece. Neposredna i celodnevna nastava su nastavne aktivnosti koje se bave obrazovanjem, a ne čuvanjem dece. Posebno su epidemiološki rizična odeljenja u celodnevnoj nastavi – ukazuje Jerotijević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari