Foto: Epa FRANCK ROBICHON (Arhiva)

Saopštenje United Grupe prenosimo u celosti:

„Rukovodstvu Radio televizija Srbije očigledno je već prešlo u naviku da obmanjuje građane Srbije, jer nikako drugačije ne možemo tumačiti njihov odgovor United Grupi u kome tvrde da nisu dobili nikakvu ponudu da prenose utakmice kvalifikacija za Evropsko prvenstvo u fudbalu 2020. godine.

Da RTS nije u V.D. stanju, pomislili bismo da tamo vlada kolektivna amnezija, jer nas je neprijatno iznenadilo njihovo sinhronizovano prozivanje United Grupe u dogovoru sa ostalim televizijama – Prva, O2 i Happy, kada svi znaju da istina može biti samo jedna.

Krenimo redom. Čim smo otkupili prava na prenos utakmica fudbalske reprezentacije Srbije, već u decembru 2017. prvo smo se sa ponudom obratili direktoru RTS Draganu Bujoševiću, da otkupe pravo prenosa i utakmice kvalifikacija i Lige nacije, ali Bujošević na sastanku sa direktorkom Dajrekt medije, preko koje je ranije kupovao utakmice Lige šampiona, ovaj put nije pokazao interesovanje. Da jeste, bio je u prilici svih ovih godina i sam da nas kontaktira.

Ponudu je odbila i Manja Grčić, tada direktorka Prve i O2, sa obrazloženjem da ima premalo utakmica za ponuđenu cenu i da im nije isplativo. Ispred Pinka je predlog United Grupe odbio Željko Mitrović.

Kao što smo uvek publici u Srbiji želeli da pružimo najbolji program, sa tom idejom smo još 2017. otkupili i prava na utakmice kvalifikacija za Euro 2020. U toku ove dve godine smo zato i pregovarali sa televizijama sa nacionalnim frekvencijama, o čemu posedujemo sve dokaze.

„Uprava“ RTS koja stoji u potpisu saopštenja u kome nas optužuju da im nismo ponudili da prenose utakmice, najavljuje da će da pišu UEFA i traže dokaze koje smo dostavili, a mi im poručujemo da mogu da ih pronađu u sopstvenoj arhivi. Ne mešamo se u kadrovsku politiku RTS, ali nemojte da građane Srbije sramotite i pred evropskim institucijama.

Sugerišemo da i neke druge televizije sa nacionalnom frekvencijom koje su vam se tako ažurno pridružile u zahtevu, takođe pogledaju u svoje arhive gde će, crno na belo, videti da su odbile ponude United Grupe da otkupe pravo na prenos fudbalskih utakmica.

Javni servis koordinisano, uz dogovor sa nekim televizijama, pokušava da građanima opravda svoju nesposobnost, plasirajući lažne podatke i time dovodeći u zabludu građane Srbije. Posle prodaje prava na emitovanje jednoj od konkurentskih kuća na tržištu kablovskih operatora Telekomu Srbija, Radio televizija Srbije se ne može više nazvati nekomercijalnim javnim servisom, već komercijalnom televizijom, te stoga United Grupa neće ponavljati ponudu za prenos utakmica komercijalnoj televiziji Radio televizija Srbije. Zašto RTS nije kupila pravo da prenosi kvalifikacije za Euro 2020, V.D. rukovodstvo mora da objasni građanima na bazi činjenica, kao i šta radi sa ogromnim budžetom od 90 miliona evra godišnje koji građani plaćaju, jer im takmičenja od nacionalnog značaja očigledno nisu bila prioritet.

Umesto toga RTS bi, sudeći po njihovom saopštenju, da nam otme nešto što je mogao i sam da kupi. Pozivanje na zakon od strane televizije koja ne želi ni da pročita ili objavi ni jedan naš odgovor, iako na to imamo zakonsko pravo, dovoljno govori koliko se RTS drži zakona, a u to se svakog dana uverava i sve veći broj građana Srbije koji traži osnovno pravo – da budu istinito informisani“.

Povezani tekstovi