UNS: Informer i Studio B nisu znali za suđenje u Švajcarskoj, a ni Ambasada Srbije 1Foto: EPA-EFE/ JENS SCHLUETER

„O sudskom sporu gospodina Šolaka i tri medijske kuće u Srbiji saznali smo iz medija, jer se nama nisu obraćali ni tužilac, a ni pravna lica protiv kojih je vođen spor“, naveo je Bradić za Udruženje novinara Srbije (UNS).

Televizija N1, koja posluje u okviru Junajted grupe, objavila je u ponedeljak da je sud u Švajcarskoj utvrdio da su Pink, Studio B i Informer vodili medijsku kampanju objavljujući neistine o Draganu Šolaku, suvlasniku Junajted grupe.

Međutim, čelnici tuženih medija tvrde za UNS da nisu bili obavešteni ni da se proces vodio protiv njih.

Pravni tim Junajted grupe u odgovoru UNS-u tvrdi da se „sudski proces vodio u skladu sa zakonima Švajcarske“, i da su „sve zakonske procedure ispoštovane, a sve stranke u sporu obaveštene diplomatskim putem o postupku i o svojim pravima i mogućnostima u sporu“.

U Junajted grupi navode da je jedan od tuženih angažovao i advokata i da „nijedan drugi način ne bi doveo do pravosnažne presude“.

„Izvršenje presude biće u skladu s međunarodnim ugovorima i obavezama koje je Srbija potpisala i preuzela“, navode u toj kompaniji.

Tuženi mediji, stoji u tekstu televizije N1, na sudu nisu dokazali nijednu od tvrdnji koje objavljuju.

Međutim, direktorka televizije Studio B Ivana Vučićević i vlasnik i glavni i odgovorni urednik Informera Dragan J. Vučićević, tvrde suprotno: da nisu prisustvovali suđenju, niti su zvanično obavešteni o presudi.

„Ne znam kako je moguće da vam neko sudi, a da vas ne obavesti da je suđenje u toku?“, pitao je Dragan J. Vučićević, dok N1 tvrdi da je njemu „posebno zabranjeno da daje izjave koje krše lična prava Šolaka“.

Direktorka Studija B Ivana Vučićević je za UNS rekla da ta medijska kuće takođe nije dobijala pozive za ročišta pred sudom u Cirihu, niti je prisustvovala tom procesu.

„Studio B će postupiti u skladu s pozitivnim propisima Srbije, a samim tim u skladu s obavezama utvrđenim od strane nadležnih domaćih sudova“, rekla je Ivana Vučićević za UNS.

Željko Mitrović, vlasnik televizije Pink, nije odgovorio UNS-u da li je negova kuća učestvovala u postupku.

Okružni sud u Cirihu, saopštila je televizija N1, doneo je presudu kojom je „nepobitno utvrđeno“ da je došlo do povrede prava ličnosti Dragana Šolaka od strane medija koje je on tužio zbog „svih neistina koje svakodnevno objavljuju“.

Tuženi mediji dužni su da tužiocu Šolaku naknade troškove postupka, da uklone tekstove i linkove emisija kojima se krše njegovo pravo ličnosti, da se uzdrže od ponavljanja ovog dela i da objave presudu.

Presuda u Cirihu, kako je juče objavljeno, postala je pravnosnažna 15. septembra.

Suvlasnik Junajted grupe najavio je tužbe i protiv drugih medija.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.