Vasiljević RSF-u: Proverite činjenice pre nego što optužite predsednika za napad na N1 1Foto: Insajder

U pismu u koje je UNS imao uvid Vasiljević navodi da je predstavnica RSF-a Paulin Ades-Mevel, koja je juče za Radio Slobodnu Evropu izjavila da je zabrinuta što je Vasiljević prilikom gostovanja na televiziji Pink oko desetak puta pomenula novinara N1 Miodraga Sovilja, nije pitala za potvrdu onoga što je rekla.

Vasiljević navodi da niko iz kancelarije predsednika Vučića i on nisu optužili Sovilja za zdravstveno stanje predsednika, već da su posle objave da je predsednik primljen u bolnicu gledaoci televizije N1 počeli da pišu na Fejsbuk stranici te televizije čestitke N1 i Sovilju, poput „Miodrag Sovilj je izazvao krvni pritisak“, „Sovilj će mu doći glave „,“ On je kralj!“…

„Osećam se dužnom da odgovorim na te optužbe, jer znam da Ades-Mevel ne govori srpski jezik, pa pretpostavljam da joj je neko iz NUNS-a ili N1 poslao lažni transkript onoga što sam rekla“, navela je Vasiljević u pismu koje je poslala predstavnicima RSF-a, Evropske i Međunarodne federacije novinara i OEBS-a.

Vasiljević je poslala i link emisije „Hit tvit“ u kojoj je gostovala sa prevodom na engleski jezik.

Izdvojila je delove iz emisije u kojima je između ostalog, rekla da nije problem da novinari postavljaju pitanja, da je predsednik već odgovarao na takva pitanja Insajdera, dao obiman intervju za KRIK, kao i da se ne može reći da ta pitanja nisu bila teška, ali je odgovorio na svako od njih.

„Nije problem u tome koliko je pitanje teško, nije u tome da li je pitanje lako ili teško, već (problem je) u načinu na koji postavite to pitanje i to je ono što je bilo veoma neprimereno. Nadam se da mladi kolega Sovilj ne razgovara tako sa svojim roditeljima i nadam se da će u jednom trenutku shvatiti da može biti nezavisan i dobar novinar i da to može radi na pristojan način“, navodi se u transkriptu.

Izdvojila je i deo iz emisije kada je rekla da ona i ljudi koji zvanično govore u ime predsednika, nisu rekli da je Sovilj kriv za zdravstveno stanje predsednika Vučića i da kolega Jugoslav Ćosić treba da se stidi onoga što je rekao.

„Morate da shvatite, taj dan je za nas bio poslednji dan u nedelji. Pre toga, mislim da smo za deset dana bili u pet država. Imao je sastanke sa Makronom, Zaevom i Ramom, veoma teške teme. Ono što gospodin Ćosić ne zna, predsednik Vučić je na događaj u Beogradu na vodi, došao posle intervjua za Špigl, Figaro… Da li zaista mislite da su novinari Špigla i Figaroa došli da ga pitaju koliko je visok i lep? Ne, nisu, gospodine Ćosić … „, navodi u pismu Vasiljević.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.