Foto: EPA-EFE IAN LANGSDON

Zašto su montažom prekidali živ program, nismo dobili odgovor od čelnika RTS-a.

Međutim, bivši član Upravnog odbora Radio-televizije Srbije Nebojša Krstić ima interesantno objašnjenje.

– Prenos iz Pariza nije vršio RTS, već francuska državna televizija. RTS je samo preuzeo sliku – rekao je Krstić za Danas. Na pitanje da li hoće da kaže da su Francuzi u živom programu ubacivali zamrznuti kadar Vučića, naš sagovornik je rekao da je na to već odgovorio.

Bojana Lekić, bivša urednica informativnog programa RTS-a, kaže da je montiranje u živom programu jedna od metoda koja se koristi, ali samo u zavisnosti od konteksta. Međutim, dodaje, ona se ne koristi kada prenos radi neko drugi.

– Intervencija u tuđem prenosu nije uobičajena, a van svakog konteksta je da u tuđ prenos ubacujete jednu jedinu zamrznutu sliku. To govori da nije u pitanju metod nego namera, i to potpuno pogrešna i kontraproduktivna – ističe Lekić za Danas.

Jugoslav Ćosić, direktor programa N1 za Srbiju, ocenjuje za naš list da nije uobičajeno da se u živom programu montira i ubacuju zamrznuti kadar, kao i da N1 to nikad nije radio.

– A zašto je to RTS uradio to je pitanje za njih. Mogu samo da naslutim. Isto tako su mogli u živom prenosu da premeste predsednika Srbije da sedi pored Putina i Trampa a da rasele Hašima Tačija – kaže Ćosić.

Montiranje RTS-a tokom govora predsednika Makrona za teoretičara medija i profesora FPN Radeta Veljanovskog predstavlja skandal.

– To je falsifikat, ili kako je sada moderno reći, lažna vest. Apsolutno neprofesionalan gest RTS-a i nema nikakve sumnje da time dokazuje da se u potpunosti svrstao među režimske medije. Poput njih, i javni servis doprinosi tome da harizma predsednika bude veća nego što zaista jeste. Doprinose kultu ličnosti – ističe Veljanovski, dodajući da se u normalnom svetu i kod profesionalnih medija to ne radi.

Montiranje kadrova Aleksandra Vučića nije novina na televizijama u Srbiji. Podsetimo, Vučić je u Ujedinjenim nacijama septembra prošle godine održao govor u gotovo praznoj sali. Međutim, televizija Pink je u kadru koji je prikazivao publiku pustila potpuno drugi snimak. Sala je bila puna, a povremeno se čuo i aplauz. Time su želeli da stvore iluziju kako su delegati članica UN pomno slušali predsednika Srbije i bili oduševljeni njegovim govorom, međutim, fotografije sa lica mesta su ih demantovale.

Zamrznut kadar Vučića na RTS-u izazvao je podsmeh na društvenim mrežama, a kreativni korisnici su napravili i montaže gde se Vučićeva glava nalazi na svakom drugom ramenu u publici.

Baljak: Amaterski falsifikat

Reditelj Janko Baljak potez RTS-a ocenjuje kao amaterski falsifikat. „On nadmašuje i Miloševićevo vreme kada su u Vučelićevim Dnevnicima slikani ljudi mnogo pre početka protesta pa onda to prikazivano ka „šačica demonstranata“. Kada bi ponovo postojala ona nagrada „Bruka za profesiju“, Bujošević bi bio kandidat. Jadno, bedno, udvorički“, kaže Baljak za Danas.