Foto: N. Kovačević

On je na Zlatiboru na regionalnoj konferenciji „Agroindustrijski centar – temelj privrede Zlatiborskog okruga“ novinarima rekao da su pionirski koraci napravljeni 2017. godine osnivanjem firme Ekoagrar, što je dalo dobre rezultate.

„Pored turizma sada želimo da razvijamo i poljoprivredu i proizvodnju organske hrane“, rekao je Stamatović i dodao da Opština Čajetina uz stručnu pomoć Švedske na mestu gde „proizvodi i nastaju“, osniva Agroindustrijski centar kao deoničarsko društvo.

Proizvođači će od Opštine dobiti podršku kroz obezbeđenu infastrukturu i neophodne subvencije, a imaće i siguran plasman robe i zaštitu od monopolista, rekao je Stamatović.

U osnivanju centra već su napravljeni prvi koraci jer je u Krivoj Reci izgrađena mlekara i sušara, a u planu je izgradnja i hladnjače.

Švedski ambasador u Srbiji Jan Lundin rekao je da je „ključno pitanje kako zaštititi mlade proizvođače da opstanu na tržištu gde dominiraju veliki“.

Švedska i Srbija već sarađuju kroz program“ Hrana sutrašnjice“.

„U poljoprivredi se krije veliki potencijal koji miruje a treba naći način za veću proizvodnju i izvoz“, rekao je Lundin.

Predstavnik Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije, Mladen Radović kazao je da je Srbija poljoprivredna zemlja sa nedovoljno iskorišćenim potencijalom za proizvodnju organske hrane.

„Srbija i Zlatibor mogu da postanu važan faktor u proizvodnji zdrave hrane, a Ministarstvo je spremno da pomogne kroz izradu neophodne regulative“, rekao je on.

Profesorka Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu Zorica Vasiljević je podsetila da su posedi u Srbiji mali, u proseku oko pet hetara, i da zbog toga ne mogu da budu konkurentni.

„Proizvođači udruživanjem postaju jači na tržištu i dobijaju neophodnu edukaciju“, rekla je Vasiljević.

Proizvođač sira „Zlatne Rudine“ iz sela Rudine Radivoje Mišović rekao je da je proizvodnjom planinskog punomasnog sira po uzoru na alpske zemlje počeo da se bavi pre tri godine.

„Osnivanje Agroindustrijskog centra daje novu nadu jer očekujemo da udruženi postanemo snažniji i konkurentniji i na stranom tžištu i obezbedimo neophodan marketing“, rekao je Mišović.

Povezani tekstovi