Ako Fijat ode iz Srbije, Vlada planira da fabriku preproda 1Foto: EPA/ SRĐAN SUKI

Menadžment kompanije Stelantis, u okviru koje od početka godine posluju i sve Fijat Krajslerove fabrike širom sveta, obavestio je Vladu Srbije, ekskluzivno saznaje naš list, da će odluka o tome da li će i kada u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu da počne proizvodnja novog modela automobila biti poznata za nekoliko meseci.

Ukoliko Stelantis odluči da ode iz Kragujevca Vlada Srbije, tvrde naši izvori, ima plan „B“.

U tom slučaju Vlada bi od Fijata otkupila njegov udeo u zajedničkoj kompaniji i zatim čitavu fabriku preprodala drugom proizvođalu automobila.

U Fijatovu fabriku u Kragujevcu do sada je uloženo blizu 1,5 milijardi evra.

Kao mogući kupac pominje se Folksvagen, koji u poslednjih nekoliko godina najavljuje izgradnju nove fabrike na Balkanu.

Nemci su se, sredinom 2019, birajući lokaciju za tu fabriku, između Srbije, Rumunije, Bugarske, Severne Makedonije i Turske opredelili za ovu poslednju zemlju, ali su pre nepunih godinu i po dana iz političkih razloga odlučili da „zamrznu“ odluku o gradnji fabrike u Turskoj, nakon čega su u trku ponovo ušle Srbija, Rumunija i Bugarska, koja je Nemcima ponudila učešće od milijardu evra.

Kragujevačka fabrika automobila bi mogla da bude ponuđena i nekom od kineskih proizvođača koji su, takođe, do dolaska Fijata godinama „obletali“ oko Zastave.

Tu su, nadalje, japanske kompanije, te južnokorejski Hjundai i indijska Tata motors koje su takođe pregovarale sa Zastavom o strateškom partnerstvu.

Evropska unija bi, najverovatnije, pritiskala Srbiju zbog eventualne prodaje kragujevačke fabrike automobili Kinezima, ali bi ti pritisci, smatraju upućeni, mogli da budu anulirani činjenicom da bi za takvu situaciju bila odgovorna „njihova“ kompanija (Stelantis), koja bi svojim odlaskom u Srbiji ostavila bez posla i egzistencije nekoliko hiljada porodica.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

23 reagovanja na “Ako Fijat ode iz Srbije, Vlada planira da fabriku preproda”

  1. Hahahaha, pa ta oprema u hali je bezvredna za drugog proizvođača. Čak i sam objekat mora da prođe kroz opširnu fazu rekonstrukcije da bi zadovoljio potrebe drugog proizvođača automobila.
    Jedino kada bi našli proizvođača drvenih trotineta, onda bi moglo da se prestruktuira bez višemilionskih ulaganja.

    • Aleks! ti mora da nisi iz Kragujevca a još manje da si ikada ušao u Fiatove hale u Kg. Tek da naučiš da ne bi lupao gluposti, to je jedna od najmodernijih fabrika u svetu. Udji, vidi pa govori.

      • Nije bitno koja je fabrika, ne sumnja se u kvalitet Fiat-ove opreme za rad samo tu postoji problem u samoj proizvodnji delova. Moguce je da neke proizvodne masine poklope ili su im mozda potrebne minimalne prepravke (kako softverske, tako i hardverske) ali sta raditi ako se kod istog dela automobila, na primer, srafovi za kacenje kucista ne poklapaju na svim modelima automobila, ili neki slican problem. O tome je potrebno misliti, nije sve tako crno i belo. Bio bi potreban neki kapitalan ulog u rekonstrukciju prozvodnih masina i procesa. Bilo bi lepo videti neki kvalitetniji brend proizveden u domacoj radinosti. Mozda bi i cena bila pristupacnija. Danasnji Fiat-i i nisu nekog velikog kvaliteta i za neku nekomercijalno porodicnu upotrebu.

    • A, ti znas kakva je oprema u Kg. , da je nisi mozda instalirao, a i objekte da nisi izgradio, ne komentarisi kad ne znas nista.

  2. Mogu da odu italijani, ali prvo da vrate sve subvencije koje su dobili po svakom zaposlenom radniku, sto nisu pla’ali komunalne troskove, sto su im za dzabe izgradjeni pristupni putevi, subvencije po 1000 eura iz budzeta za svaki izvezeni Fiat 500 automobil i ko zna sta jos sto se ne zna.

  3. Ma za njih se ja ne sekiram, prodace oni to i zaraditi dobro, zao mi radnika i Srpsku privredu koja radi po Azijskom sistemu gde je nas diktator profesionalac!

    • Autoput su trazili,sve posebno i ne ide,tuzno je da saljes radnika u Slovacku da radi.Za Kragujevac su resenje Kinezi ako ih pusti a morace Evropa.Ne mora da se pravi auto mogu i traktori da se prave,kamioni…Problem je sto Evropa ne da da ovi dođu pa je najlogicnije prelazno resenje partnerski odnos Kineza i E.Takve kompanije postoje u Kini postojace i ovde.Nemci ne dolaze jer njima treba vece i stabilnije trziste kao Turska,Rumunija…i negde gde ce da dobiju ooggromne pare za izgradnju novog,ekoligija,reciklaza…

      • Problem je u tome što sve to što si naveo u Srbiji nema ko da kupi,a izvoz se ne isplati zbog precenjenog kursa dinara.

    • Fiat je veliki alavac! Što kaže naš narod „Naš’o pa zaš’o!Nema novi model u sustini je pukao zao mi je radnika!Najuriti Fiata i uzeti pravog partnera i proizvoditi auto za obican narod da ne kupuju krševe po Evropi!

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.