Andrej Jovanović: Jednu firmu prodao Pepsiju, drugu Koka-Koli 1Foto: EPA-EFE/SAM WUNDKE

Kompanija Koka-Kola odlučila je da za 260 miliona evra kupi Bambi od investicionog fonda Mid Europa partners i kompanije Moji brendovi, nepune četiri godine od kada su oni od Salforda osim požarevačke fabrike slatkiša kupili i Imlek i Knjaz Miloš po ceni od 575 miliona evra.

Konačni sporazum biće definisan, kako su najavili iz kompanije Koka-Kola HBC, kroz završna usaglašavanja, a prodaja bi zvanično trebalo da bude završena u drugom kvartalu 2019. godine. Generalni direktor kompanije Koka-Kola HBC Srbija i Crna Gora Svetoslav Atanasov rekao je da će udružena sa Bambijevim vodećim brendovima na tržištu konditorskih proizvoda, ova kompanija postići pravu dobitnu kombinaciju.

– Ova akvizicija je potvrda da je Srbija vrlo atraktivno odredište za strane investicije, ali i dokaz odlučnosti naše kompanije da ostanemo integralni deo lokalne zajednice u kojoj poslujemo i nastavimo da razvijamo svoje poslovanje u ovoj zemlji – istakao je Atanasov.

Koka-Kola u Srbiji i Crnoj Gori ima dve fabrike i sedam distributivnih centara i zapošljava više od 1.000 radnika. Uskoro novi član Koka-Koline porodice Bambi, prema podacima kuće za poslovnu analitiku Bisnode, ima 680 zaposlenih i bonitetnu ocenu A1, što znači da kompanija posluje odlično i ima „vrlo malu verovatnoću neuspeha u budućnosti“. Bambi će tako novom vlasniku otići po ceni upola manjoj od one koju su Moji brendovi dali pre četiri godine za sve tri kompanije. Prvi čovek Mojih brendova i generalni direktor Andrej Jovanović posle niza uspešnih transakcija očigledno će napraviti još jednu.

Bambi je u 2017. zabeležio prihod od 85,6 miliona evra, a neto dobit iste godine bila je 13,4 miliona evra. Kratkoročne obaveze su 17 miliona, a dugoročne 30 miliona evra. Bambi ostvaruje profitabilnost iznad proseka svog sektora. Uostalom, kao i preostala dva člana kompanije Moji brendovi koji zasad ostaju u istom vlasništvu, predvođeni Jovanovićem.

Imlek je 2017. imao dobit od 34 miliona evra i prihod veći od 242 miliona, dok je te godine Knjaz Miloš zabeležio dobit od 4,5 miliona evra, dok je u isto vreme prihodovao 65,5 miliona evra.

Priča o biznisu bivšeg reprezentativca SFRJ u hokeju na ledu Andreja Jovanovića počela je sredinom devedesetih kada je osnovao Marbo produkt. Posao sa čipsom razradio je tako dobro da ga je pre 11 godina prodao kompaniji Pepsiko za 200 miliona evra.

U njegovom vlasništvu je i poljoprivredno dobro Maglić, fabrika Ikarus i preduzeće za proizvodnju, montažu i servisiranje liftova David Pajić Daka, a 2012. osnovao je MediGroup, koji je od marta prošle godine u većinskom vlasništvu Mid Europa partnersa. Pre pet godina Jovanović je ušao i u građevinsku industriju i zaslužan je za izgradnju jednog od najvećih stambeno-poslovnih projekata u Beogradu – A bloka, ali i za dolazak lanca hotela Hilton u prestonicu.

Ekonomista Dragovan Milićević za Danas kaže da je Koka-Kola dobro procenila vrednost kompanije, ali i samog brenda Bambi. Kompanija iz Požarevca je, napominje Milićević, vredela 2016. nekih 215 miliona evra, da bi naredne godine cena skočila na nekih 235 miliona evra i sada stigla na nekih 250 miliona evra.

– Bilo ja za očekivati da će fond da proda Bambi jer posao fondova i jeste da to rade, utegnu pritku i izađu iz posla jer ne znaju kako da ga vode. Ne očekujem od ove akvizicije bitnije promene, jer Bambi je brend koji opstaje uprkos svemu i gotovo uvek je u blago rastućoj formi – napominje Dragovan Milićević.

Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević kupovinu Bambija doživljava kao još jednu u nizu akvizicija od koje ne očekuje ništa naročito.

– Koka-Kola je sigurno tipovala na određenu sinergiju i ima ideju šta želi da uradi. Verovatno su računali na skladištenje, logistiku, transport, proširenje svoje palete. Ne zaboravimo da je Koka-Kola u našoj zemlji samo flaširnica – ističe Kovačević za naš list.

On ne veruje da će Koka-Kola držati Bambi „za sva vremena“, već da će i oni u nekom trenutku odlučiti da je prodaju.

– Najlukrativniji poslovi danas su akvizicije. Bambi je već imao nekoliko vlasnika i nema sumnje da je ideja da se posao dodatno unapredi i onda ponovo proda – napominje Kovačević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari