Brža i kvalitetnija vožnja 1Foto: Fonet / Vlada Srbije / Slobodan Miljević

Svi koji su imali priliku da putuju auto-putem LJig – Preljina nakon nedavnog otvaranja te deonice na Koridoru 11 mogli su da konstatuju da je vožnja daleko brža i komotnija nego što je to bio slučaj ranije.

Put LJig – Preljina prva je deonica na Koridoru 11 koja je puštena u saobraćaj i skraćuje vreme putovanja sa sat na oko pola sata ili čak i nešto kraće. Deonica je duga 40,4 kilometra i njena izgradnja koštala je 308 miliona evra, od čega je 300 miliona evra kredit Azerbejdžana osam miliona evra investicija Vlade Srbije. Na putu LJig – Preljina izgrađeno je 66 mostova, četiri velika tunela, a na 7,5 kilometara postavljena je i ograda koja amortizuje buku.

Ta deonica predstavlja značajan segment u izgradnji auto-puta od Beograda do Čačka na trasi Koridora 11 koji će, kako tvrde analitičari, ne samo olakšati putovanje već će i u potpunosti unaprediti i olakšati život lokalnog stanovništva i znatno poboljšati privredni i svaki drugi razvoj tih krajeva. Takođe, turistička ponuda čačanskog, užičkog i zlatiborskog kraja postaće znatno primamljivija stranim turistima. Na izgradnji je bila angažovana 101 domaća firma. Izvođač radova je bila azerbejdžanska kompanija Azvirt a podizvođač srpska kompanija Energoprojekt. Projektnu dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP (za deonicu Takovo – Preljina) i Institut za puteve (za deonicu od LJiga do Boljkovca i deonicu od Boljkovca do Takova).

Planirano je da se u toku sledeće godine završe deonice Obrenovac – Ub i Lajkovac – LJig kao i da počne izgradnja deonice od Beograda do Obrenovca. Ako sve bude teklo planiranim tokom, moderan auto-put od Beograda do Čačka biće završen do kraja 2017. godine. Kada se to ostvari, vozači će razdaljinu između ta dva grada prevaljivati za svega sat vremena.

Inače, kada bude u potpunosti izgrađen auto-put E763 Beograd – južni Jadran, poznatiji kao Koridor 11, povezivaće Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju. Protezaće se od Temišvara, preko Vršca, prolaziće kroz Beograd pa dalje preko Čačka, Požege, Podgorice do Bara, a onda morskim putem, preko Jadrana biće povezan sa Barijem u Italiji. Dužina trase od Beograda do granice sa Crnom Gorom biće 270 kilometara. Izgradnja auto-puta E763 izvodi se u skladu sa Strategijom razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog transporta u Republici Srbiji od 2008. do 2015. godine.

Na deonici auto-puta E 763 od Uba do Lajkovca u ukupnoj dužini od 12,5 kilometara radovi su se izvodili duž čitave trase, projektovane kao brdsko-dolinska varijanta. Izvođač radova je bio konzorcijum domaćih preduzeća a.d. „Putevi Užice“ i GP „Planum“ a.d. Na trasi je izgrađeno 13 mostovskih konstrukcija u dužini od 2.100 , saobraćajne petlje kod Lajkovca sa prilaznim saobraćajnicama dužine oko devet kilometara, ukupno 11 regulacija vodotokova ukupne dužine 5,5 kilometara, šest nadvožnjaka i četiri vijadukta. Radovi su završeni 30. novembra 2014. U toku je tehnički prijem.

Za deonicu Obrenovac – Ub, dužine 26,23 kilometara, ugovor za izgradnju je potpisan sa predstavnicima kompanije „Shandong Hi-speed Group“.

Na ovoj deonici predviđena je izgradnja 14 mostovskih konstrukcija i petlje Ub. Predviđeno je izmeštanje 11 lokalnih puteva, izgradnja 16 cevastih i kutijastih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubnih metara betona. Takođe se planira izmeštanje i regulacija 17 postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase. Pored prethodnog na trasi ove deonice auto-puta projektovani su zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.

Za deonicu Lajkovac – LJig, dužine 24 kilometra, ugovor za izgradnju je potpisan sa predstavnicima kompanije „Shandong Hi-speed Group“.

Na ovoj deonici predviđena je izgradnja 16 mostovskih konstrukcija i izgradnja petlje LJig. Projektom je predviđena izgradnja tunela „Brančići“ ukupne dužine oko 990 metara. Na trasi predmetne deonice predviđeno je izmeštanje 10 lokalnih puteva, izgradnja 24 cevastih i kutijastih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubnih metara betona. Vrši se izmeštanje i regulacija osam postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase.
Pored prethodnog na trasi ove deonice auto-puta projektovani su zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.

Deonice Koridora 11

Deonice auto-puta Beograd – južni Jadran su Beograd – Obrenovac, Obrenovac – Ub, Ub – Lajkovac, Lajkovac – LJig ( Donji Banjani)
Donji Banjani – Boljkovci, Boljkovci – Takovo, Takovo – Preljina, Preljina – Prijevor
Prijevor – Lučani, Lučani – Požega, Požega – Boljare.

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva. Prilog sufinansira Grad Čačak

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari