Ilustracija: Pixabay/Schwoaze (Ilustracija)

Prema Stankovićevim rečima građani, predstavnici opština i opštinskih ustanova moći će da obrazlože svoje primedbe na sednici Republičke komisije za planove, koja je zakazana za sutra u 12 časova u Kuršumliji.

Stanković je kazao da je trasa određena prostornim planom koji su uradili niški Zavod za urbanizam i Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, a koji je u minulom periodu prošao proceduru javnog uvida.

„Nakon sutrašnjeg sastanka uslediće eventualne korekcije plana, a realno je očekivati da ga Vlada Srbije usvoji tokom marta. Usvajanje plana je uslov za izradu projektne dokumentacije i imovinsku pripremu zemljišta“, rekao je Stanković.

On je kazao da se na osnovu prostornog plana koji je Zavod za urbanizam uradio prošle godine uveliko radi imovinska priprema zemljišta i projektuje trasa auto-puta od Niša do Pločnika, tako da će radovi moći da krenu ove godine.

Dužina auto-puta Niš-Merdare je 77 kilometara, a ukupna dužina budućeg auto-puta Niš-Merdare-Priština-Tirana-Drač, koji će omogućiti spajanje centralne Srbije i Koridora 10 sa lukom Drač, je 384 kilometra.

Ministarstvo građevinarstva saopštilo je nedavno da je Investicioni okvir za Zapadni Balkan (WBIF) dodelio Srbiji ukupno 44,4 miliona evra bespovratnih sredstava za realizaciju projekata u saobraćaju, a Najveći deo novca odnosi se na investicioni grant za izgradnju prve deonice auto-puta Niš-Merdare-Priština, od Niša do Pločnika, za koju je izdvojeno 40,6 miliona evra.

Ukupna vrednost izgradnje deonice Niš-Pločnik, duge 33 kilometra, iznosi 212 miliona evra, a pored granta WBIF, novac za ovaj projekat biće obezbeđen iz zajma Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Povezani tekstovi