Foto: Stanislav Milojković

Sličan ugovor sklopiće i Beograd put, samo na znatno manji iznos, od oko 5,5 miliona dinara. To je samo deo centralizovane javne nabavke koju je krajem prošle godine oglasio Grad Beograd za 23 gradska preduzeća i ustanove, a reč je o nabavci 291 automobila uglavnom srednje klase i osam kombija.

Ugovori sa jedinim ponuđačem, kompanijom Auto Čačak, koji je nastupio kao predstavnik konzorcijuma sa još četiri auto kuće – Porše mobiliti, Flit solušn, Rajfajzen rent i Flit partner (Porsche mobility, Fleet solution, Raiffeisen rent, Fleet partner), počeli su da se sklapaju krajem prošlog meseca, a javnost je prve detalje o tom poslu saznala prošle nedelje kada je vest prva objavila Nova ekonomija.

Direktor Auto Čačka, Slobo Spasović, odgovorio je Danasu da, nažalost, nema informaciju koja nas interesuje, ali nas je uputio kako do nje možemo veoma jednostavno da dođemo, jer se radilo o javnoj nabavci pa su svi ti podaci javni i lako dostupni.

Prema podacima iz objavljene nabavke, čija vrednost nije precizirana, od dobavljača se očekuje pet partija vozila. Među njima, najbrojnija su iz tri tipa niže srednje klase, čak 203 automobila, 15 bi trebalo da budu iz niže klase, 61 je svrstano u dva tipa srednje, a 12 je iz više srednje klase.

Precizna računica kolika je cena nabavke nije istaknuta na sajtu Grada, a iz ugovora koje sklapaju gradska javna preduzeća vidi se cena, ali u zbiru, tako da je vrednost usluge iznajmljivanja po pojedinačnom autu ostala za sada nepoznata. Sudeći prema nezvaničnim podacima iz GSP, to preduzeće će za oko 30 vozila uvećati svoj vozni park, a predviđeno je da to učini iz tri partije.

Zato će za nižu srednju klasu automobila izdvojiti nešto više od 38 miliona dinara ili 317.000 evra, za „samo“ srednju predviđeno je oko 11 miliona ili blizu 100.00 evra, a za partiju vozila visoke srednje klase oko šest miliona dinara ili 50.000 evra. Koliko je vozila i u kojoj klasi obuhvaćeno tim iznosima, iz objavljenog ugovora se ne vidi, a na pitanje Danasa o tome, iz GSP-a nismo dobili odgovor.

– Nismo protiv nabavke vozila, ali mislimo da je u ovom trenutku neracionalna. Posebno nam je sporno što ćemo platiti gotovo punu cenu za te automobile, a za tri godine moraćemo da ih vratimo i opet ostajemo bez ičega. Ali, ova nabavka je opet otvorila pitanje kakvo smo mi to preduzeće, profitno ili gubitaši. Proglasili su nas, uz Sava Centar, za najveće gubitnike među javnim gradskim preduzećima, a onda čujemo da se nabavljaju skupoceni automobili iz više klase za direktora i menadžment. Pitamo se zašto se taj novac ne preusmeri na nabavku delova i za održavanje vozila jer neka su nam u katastrofalnom stanju – kaže za Danas predsednik SOS sindikata u GSP-u Ivan Mihajlović.

Podsetimo, model operativnog lizinga, odnosno iznajmljivanja vozila na tri godine od autodistributera, koji ih, inače, nabavljaju na lizing, pokrenulo je u martu ove godine i Ministarstvo za rad, boračka i socijalna pitanja, koje je raspisalo sličan tender za stotinak vozila.

U proseku, ona su trebala da koštaju više od 8.000 evra, a isporuka se očekivala od kragujevačke auto kuće Nikom, s kojom je to Ministarstvo ranije već imalo sklopljene poslove oko (takođe sporne) nabavke saniteta. Nakon pisanja Danasa, Ministarstvo za rad je odustalo od planirane nabavke.

Povezani tekstovi