Kad se zastareli hardver uplaši modernog softvera 1Foto: CarGo

Takva mafija je ujedno i najveća prepreka, a zato je i naš slogan – borba protiv mafije, za budućnost Srbije.

Šta vidite kao glavne prepreke bržem uključivanju Srbije u globalne tehnološke tokove?

Takve lobije i njihove eksponente koji ne žele da čuju da smo mi ono što je ovoj zemlji potrebno. Softver, aplikacija, znanje, pamet i konkurencija.

Lobi grupe su uz pomoć ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović progurali zakon koji ubija svaku konkurenciju. Bili su spremni da ukinu mogućnost Beograđanima da se voze po nižim cenama. Spremni su da čitav grad proglase taocem loše usluge i vrate nas sve zajedno u prošli vek. Takvi ljudi i takve grupe su zastareli hardver koji se uplašio modernog softvera. Oni su brana napretku, i kao takvi, verujemo da zajedno moramo da ih pobedimo, da oni postanu prošlost, a da inovacije i moderna Srbija postanu budućnost.

Verujemo da u budućnosti Srbija treba da omogući okvir za poslovanje, uz izgradnju obostranog poverenja i partnerstva sa građanima, udruženjima i kompanijama, a koje se zasniva na transparentnosti.

Jedna od ključnih tema KBF-a je četvrta industrijska revolucija. Kako vidite ulogu CarGoa u tom procesu i da li je Srbija pogodno tle za tehnološke kompanije poput vaše?

CarGo je temelj digitalizacije Srbije. Ne samo da smo kompanija sa najviše onlajn transakcija u zemlji, već smo mi čvorište u kome se stvaraju ideje za modernizaciju. CarGo kao kompanija pokazao je kako može da se modernizuje prevoz. Danas, CarGo kao udruženje građana, pored pružanja usluge inovativne pomoći na putu, želi da pomogne i razvoju inovacija, jačanju transparentnosti i izgradnji demokratskih institucija u Srbiji. Srbija je naša zemlja i verujemo da je zemlja budućnosti samo ukoliko se njen rast temelji na inovacijama koje će predvoditi mladi ljudi, a koji će svoj dom i budućnost svoje dece videti u Srbiji.

CarGo je zbog promene zakona morao da menja način svog rada, tako da danas poslujete kao udruženje građana. Šta to konkretno znači?

Udruženje građana „CarGo“ nastalo je kao rezultat borbe i želje građana da opstanemo na tržištu. Glavna razlika je što sada usluge možemo da pružamo samo članovima udruženja. Primera radi, imamo više od 250.000 registrovanih naloga na aplikaciji. Međutim, kako sada usluge mogu da koriste samo članovi udruženja – reč je o 120 hiljada ljudi. Broj članova Udruženja raste svakodnevno, što pokazuje da nam građani veruju i da su zadovoljni uslugom.

Ponudili smo nešto novo, bolje, efikasnije. Zaposlili ljude i uposlili srpsku pamet. Napravili nešto što danas vredi preko deset miliona evra.

Da li biste prihvatili da budete pod istim administrativnim tretmanom kao taksisti po pitanju poreza, tehničkih uslova za vozila, profesionalne osposobljenosti vozača itd, tj. da li biste pristali da se registrujete kao taksi udruženje?

Smatramo da na taj način ne bismo mogli da pružimo potpuno pouzdanu, sigurnu i povoljnu uslugu. Da li je neko od Ubera koji posluje širom sveta tražio da se registruje kao taksi ili od Bookinga da se registruje kao turistička agencija? Naravno da nije. Živimo u 21. veku, vremenu napretka, novih tehnologija i redefinisanju brojnih usluga.

Međutim i da smo tako nešto želeli – to prosto nije moguće, jer licenci nema. One su uredbama ograničene, iako potreba za prevozom raste. Primera radi, tri puta veći broj turista u Beogradu za deset godina iziskivao bi i tri puta veći broj licenci, međutim, regulatori i da žele, ne mogu dovoljnom brzinom da se prilagode tržišnim potrebama.

Članovi Udruženja CarGo koji pružaju uslugu inovativne pomoći na putu redovno plaćaju porez i izmiruju sve svoje obaveze prema državi. Oni imaju lekarski pregled, različite potvrde od države, osiguranje… A ukoliko ne obavljaju dobro svoj posao i drugi član Udruženja se požali na to, on u skladu sa pravilima gubi mogućnost da pruža tu uslugu.

Kako komentarišete tvrdnje ministarstva saobraćaja da CarGo doprinosi sivoj ekonomiji?

Reč je jednostavno o netačnoj tvrdnji, spinu, kojim ministarka mora da se služi u nedostatku činjenica. Zorana Mihajlović i njeni saradnici žele da unište kompaniju koja sve svoje obaveze redovno izmiruje, ne dugujući državi ni dinar poreza. I to sve za račun raznih taksi udruženja, koja duguju, po zvaničnim podacima, stotine miliona. Oni pomažu, direktno, sivu ekonomiju, divljake i sve one koji nikada nisu prijavili svoju tačnu zaradu?

Kako bismo pokazali da zaista sprovodimo ono što govorimo, Ministarstvu finansija smo podneli Inicijativu za direktno povezivanje servera za plaćanje CarGo sa Poreskom upravom čime bismo državi omogućili direktan uvid u ostvareni prihod, a samim tim i oporezivu dobit. CarGo plaća sve poreze, i to želimo da pokažemo i dokažemo.