Kad se zastareli hardver uplaši modernog softvera

Zajednički intervju Aleksandra Vučića, predsednika udruženja CarGo, i Vuka Guberinića, direktora istoimene kompanije

Ostavite komentar


  1. Istini za volju, shodno ovoj izjavi da ne zele da postuju ni jedan zakon ni jedine zemlje, tesko da tu pricamo od bilo kakvoj legalnosti.
    Sam odgovor na pitanje:“Da li biste prihvatili da budete pod istim administrativnim tretmanom kao taksisti po pitanju poreza, tehničkih uslova za vozila, profesionalne osposobljenosti vozača itd, tj. da li biste pristali da se registrujete kao taksi udruženje?

    Smatramo da na taj način ne bismo mogli da pružimo potpuno pouzdanu, sigurnu i povoljnu uslugu“.

    E pa bato, tu si se zakopao, zauvek.
    Ako ti smatras da je lekarski pregled, ispravan auto, placanje poreza i poznavanje grada glupost, onda stvarno mozda po prvi put drzava i ima puno pravo da te sprecava da ugrozavas ljude takvom „uslugom“.

  2. Priča o „aplikaciji“ je zamena teza. Pitanje je: da li je Vašim vozačima „prevoz putnika od tačke A do tačke B“ primarna delatnost ili dopunska? Takođe se niste izjasnili: da li su vozači prijavljeni kao zaposleni u vašoj kompaniji , da li plaćaju doprinose za PIO i zdravstveno osiguranje ?

    1. Gospodjo Marina, dok im nisu stali na kičmu, moj sin je vozio za CarGo.Uredno mu je plaćano zdravstveno, PIO i bio je prijavljen.
      Sada mu je nemoguće da radi, pa se iskreno nadam da ste zadovoljni svi koji ste pogurali našu decu preko granice.A da li im je „prevoz od tačke A do tačke B“ bio primarna delatnost ili dopunska, to me ne zanima.Znam da je neko kratko vreme moje dete pomislilo da ima života za mlade u Srbiji..Nažalost, nema.Svako dobro svima vama, koliko vas ima.Moja duša je prazna i ići ču pešaka, bahate taksiste neću da zovem.

  3. Опет се прави замена теза. НИКО није против технолошког развоја и увођења нових напреднијих услуга. Ваше пословање треба ускладити са законом о саобраћају, да плаћате порез за такси услуге. Нелојалном конкуренцијом долазите до нижих цена, а то је свугде у свету забрањено. Легални таксисти од свог рада издржавају породицу, а возачима Car:go је то дипунска делатност.

  4. Pisao sam prošle godine članak na temu Car:Go. Nije me mrzelo da istražim kako su registrovani na APRu i tamo se jasno vidi da nisu registrovani za taksi prevoz, već za oblik delatnosti koji podrazumeva “ostali saobraćaj” kao što su konjske zaprege. Tu je jasno kao dan da zaobilaze zakon i da se bave delatnošću koja im nije dozvoljena.

    Samim ovim što je izjavio da nema dovoljno taksi licenci, potvrdio je ono o čemu sam pisao tada, a to je da je postao online centar za divlje taksiste koji nikada nisu ni prišli plaćanju poreza i doprinosa, a da ne pričamo o obaveznim tehničkim pregledima i osiguranju putnika. Zbog upravo tih divljih taksista, koji su na svoju ruku pelješili građane prevelikim cenama, sada svi ostali taksisti imaju katastrofalnu reputaciju.

    Vrhunac licemerja je tražiti bilo kakve povoljnosti za te ljude koji su, kao rak rana svim legalnim taksistima, svih ovih godina bili nelegalna konkurencija! On sad hoće licence za sve te ljude, a posla nema dovoljno ni za legalne, upravo zato što divljih taksista ima bar 2:1 u odnosu na legalne.

    Ova situacija najbolje može da se opiše sledećim – ako bismo mi, koji odavno programiramo i pravimo sajtove i aplikacije, rešili da napravimo aplikaciju kojom bi se olakšalo udruživanje nezavisnih džeparoša, da li bi direktori takvih “kompanija” smeli da štrajkuju i traže legalizovanje svog poslovanja? 🙂 Da li je sve što može da se isprogramira uopšte legalno i poželjno da postoji?

    Zašto je problem bilo kojih novina da konačno istraže problem taksija u Beogradu i potom postave očigledna pitanja – “Zašto država ne uklanja divlje taksiste sa ulica Beograda? Zašto ne sprovodi zakon i zašto konačno zaštiti svoje poreske obveznike?”

    Zabrana ovog divljeg Car:go udruženja je prva dobra stvar koja se desila, ali nije dovoljna. Kada se ukloni nelojalna konkurencija, tek tada će moći da se smanje cene prevoza taksijem.

    1. Kako ste to tačno zamislili da se ukidanjem konkurencije smanji cena usluge? To je besmisleno.

      1. Postoji velika razlika između legalne konkurencije i nelojalne konkurencije.

        Ukoliko se zakon primenjuje za sve koji zadovoljavaju uslove profesije, to onda predstavlja dobru atmosferu za poslovanje i tome treba uvek težiti.

        Da li Vi Dule shvatate razliku između preduzetnika koji je po zakonu dužan da plaća porez, doprinose, da plaća za tehničke preglede i održava vozilo za rad, da plaća osiguranje putnika i sa druge strane onih koji ne rade ništa od toga?

        Oni koji ne rade ništa od navedenog logično da mogu da smanje cenu svojih usluga i zato Car:GO i ima niske cene kada divlji taksisti rade za njih. Narod naravno da većinski ne želi da razmišlja o tome jer bi svi želeli što jeftinije da prođu, ali zato postoje zakoni koji i treba da štite profesije od ovakvih mahinacija.

        Drugi problem koji sam naveo je što divljih taksista ima duplo više od legalnih, a CAR:GO samo povećava taj problem dajući im aplikaciju za rad. Prvo je što šteti svima koji pošteno rade, a drugo što direktno šteti državi, pa i svima nama jer ne plaćaju porez. U svakoj normalnoj državi se od poreza plaćaju državne insitucije od kojih svi mi zavisimo. Doduše, mi smo i tu specijalan slučaj.

        Za kraj jako bitno – ako želimo bolje društvo i puna nam je kapa svih mahinacija ovih na vlasti, mi sami NE SMEMO da se ponašamo kao i ti prevaranti jer to garantuje da će i sledeći koji dođu biti isti lopovi. Ne možemo da gradimo bolje društvo na ovakvim prevarama. To mora ozbiljno da se kontroliše i dobro je što je Car:GO zabranjen. Ja sam zato apsolutno zapanjen da se to desilo jer to iskreno nisam očekivao od ovih tirana. Što kažu – „I ćorava koka neko zrno ubode“.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 29. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Milan Stanković - SevdahBaby

Danas je verovatno poslednji bastion profesionalnog novinarstva u Srbiji.